۱۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۴۸
کد خبر: 85317637
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جیرفت برای یک مهمان گلگون‌ کفن گمنام آغوش گشود+ فیلم

جیرفت- ایرنا- جیرفت امروز (یکشنبه) با ورود پیکر یک شهید گمنام به این شهر شهیدپرور و استقبال بی‌نظیر اهالی این خطه، حال و هوایی ملکوتی پیدا کرد و آغوشش را به سوی فرزند وطن گشود.

به گزارش ایرنا، اهالی انقلابی و ولایتمدار شهر دارالاویه امروز فرصت تشییع پیکر شهید گمنام را از دست ندادند و با چشمان گریان استقبال گرمی از پیکر این شهید دوران دفاع مقدس به عمل آوردند.

استقبال کنندگان برخلاف همیشه که به استقبال مسافرانشان می روند و در استقبال از دوستان و خانواده لبخند بر لب دارند، امروز به استقبال از مهمانان گمنام خود رفتند اما با چشمانی خیس و صورتی گریان؛ رفتند تا دنیا بداند فرهنگ شهادت در ایران اسلامی زنده و پایدار است و اهالی این خطه قدردان ایثارگری های شهدا و خانواده آنها هستند.

حضور مسئولان، مردم و خانواده معزز شهدا در آیین تشییع شهید گمنام در جیرفت خود جلوه ای دیگر از قدردانی و قدرشناسی اهالی این آب و خاک را به نمایش گذارد.

استقبال کنندگان، پیکر شهید گمنام را از میدان امام خمینی (ره) تا مقابل فرمانداری جیرفت همراهی کردند و اشک و ناله شان حکایت از دل کندن دشوار از این شهید عزیز داشت.

حقیقت ملت ایران در استقبال از شهدا نمود پیدا می‌کند

امام جمعه شهر جیرفت نیز در آیین تشییع این شهید گمنام گفت: امروز خانواده‌های معظم و مکرم شهدا بار دیگر احساس کردند که شهیدشان به شهر آمده است.

حجت‌الاسلام میثم تارم افزود: دشمنان اسلام، قرآن، دین، معنویت و ارزش های اسلامی بدانند که حقیقت این امت و ملت در همین استقبال از شهدا نمود پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: حضور مردم در مناسبت‌های مختلف بیانگر هویت و دینداری و اعتقاد آنها به دین، قرآن و شهدا است.

حجت‌الاسلام تارم اضافه کرد: استقبال امت ما از شهدای گمنام بیانگر این هویت و دلدادگی به اسلام و نظام اسلامی است.

وی اظهار داشت: مطالبه شهدا از ما در وصیتنامه هایشان دیده می‌شود و آن ولایتمداری و ایستادن تا آخر پای ولایت است.

امام جمعه جیرفت به نقل سردار دلها گفت: "عاقب بخیری و سعادت در با ولایت بودن است" و حفظ ارزش های اسلامی، حجاب، عفاف و پاکدامنی انتظار شهدا از ما است.

حجت الاسلام تارم با اشاره به پیام شهدا گفت: آنها از دنیا و ابرقدرتها نترسیدند و جان خود را فدا کردند تا ما آمر به معروف و ناهی از منکر باشیم.

وی با بیان اینکه حمایت از نظام و همراه انقلاب بودن و پای انقلاب ایستادن از دیگر خواسته‌های شهداست اضافه کرد: یکی از صحنه‌هایی که شهدا انتظار دارند در آن حضور داشته باشیم پای صندوق های رای است.

جیرفت میزبان ۱۷ شهید گمنام بود که این شهید بعد از حضور در کاروان شهدا در کرمان به جیرفت بازگردانده شده و در بخش اسفندقه این شهرستان به خاک سپرده می‌شود که به این ترتیب تعداد شهدای گمنام دفن شده در جیرفت به ۱۸ شهید افزایش می‌یابد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha