۵۴ هزار هکتار زمین کشاورزی استان تهران به زیر کشت پاییزه رفت

شهرری - ایرنا - رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران گفت: تاکنون ۵۴ هزار و ۶۵۵ هکتار از زمین‌های زراعی این استان کشت شده و این روند تا تحقق برنامه الگوی کشت ادامه دارد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهادکشاورزی استان تهران، جبرئیل برادری روز پنجشنبه در این باره اظهار داشت: امسال در ۴۵ هزار و ۲۷۰ هکتار از اراضی استان تهران، گندم به طور دیم و آبی کشت می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای کشت جو در ۳۰ هزار هکتار از زمین‌های زراعی استان تهران افزود: همه محصول جو در اراضی آبی کشت می‌شود که تاکنون ۲۰ هزار هکتار از مزارع تحت کشت این محصول قرار گرفته است.

برادری یادآور شد: کشت محصولات جو و گندم پاییزه در استان تهران در مناطق سردسیری از جمله شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه پایان یافته است ولی در سایر شهرستان‌ها تا نیمه دی ماه باتوجه به وضعیت هواشناسی ادامه دارد.

این مسئول با اشاره به پایان کشت کلزا ادامه داد: هم اکنون یکهزار و ۶۵۵ هکتار از زمین های کشاورزی استان زیر کشت این محصول راهبردی است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران از کشت گیاه کاملینا برای اولین بار در هشت هکتار از مزارع فیروزکوه خبر داد و اظهار اشت: کاملینا نیاز آبی بسیار کمتری نسبت به سایر گیاهان روغنی دارد و این ویژگی به دلیل توانایی ریشه‌ها در جذب آب از عمق زیاد است که وجود لایه صمغی اطراف بذرهای کاملینا باعث حفظ رطوبت و جوانه‌زنی آرام و ایمن آن می‌شود.

وی اضافه کرد: کشاورزان برای جلوگیری از هرنوع آسیب احتمالی به محصولات خود و جبران خسارات ناشی از حوادث طبیعی یا غیرطبیعی ضروری است تمام کشت خود را زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار دهند.

برادری همچنین با اشاره به تامین نهاده های کودی برای کشت محصولات پاییزه استان گفت: بیش از ۱۸ هزار تن کود ازته، بیش از سه هزار و ۷۰۰ تن کود فسفاته و یکهزار و ۸۰۰ تن کود پتاسه از ابتدای سال در سطح استان تامین و توزیع شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با تاکید بر اینکه نظارت بر مرحله داشت دانه های روغنی به طور مداوم توسط مدیریت زراعت و کارشناسان درحال پیگیری است، بر مبارزه با علف های نازک برگ و پهن برگ در مزارع تاکید کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha