۲۱ مهر ۱۴۰۱، ۱۵:۳۳
کد خبرنگار: 5194
کد خبر: 84911402
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یکهزارهکتار از مزارع استان تهران به زیرکشت کلزا رفت

شهرری_ایرنا_رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به کشت کلزا از ابتدای مهرماه گفت: یکهزارهکتار از مزارع استان تهران به زیرکشت کلزا رفت.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، جبرئیل برادری با اشاره به اهمیت کشت کلزا به عنوان یک محصول استراتژیک اظهار داشت: در راستای توسعه کشت دانه های روغنی با تأمین بموقع نهاده های مورد نیاز کشت های پاییزه (کود و بذر)، ساماندهی و مدیریت توزیع و مصرف انواع مواد کودی با رویکرد تغذیه متعادل گیاهی کشت کلزا در سطح استان از دو شهرستان دماوند و فیروزکوه آغاز شد.

وی ادامه داد: هم اکنون سطح تقاضایابی به ۲ هزار و ۷۸۳هکتار و سطح کشت نیز به حدود هزارهکتار رسیده است.

به گفته برادری روند کشت در سطح استان تا اوایل آبان ماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به تلاش برای کاهش وابستگی به واردات دانه های روغنی اظهار کرد: دولت و وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه کشت کلزا و دانه های روغنی مصمم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران خاطرنشان کرد: کشت این محصول سبب افزایش درآمد کشاورزان شده و همچنین خاصل خیزی خاک را بدنبال دارد.

احداث ۱۵۷ هکتار گلخانه در استان تهران

برادری همچنین با اشاره به بررسی آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی گلخانه ها در سطح استان گفت : از ابتدای امسال تاکنون ۱۵۷ هکتار گلخانه جدیدالاحداث در سطح استان تهران ایجاد شده و ۸۸هکتار گلخانه نیز مورد بازسازی و نوسازی قرار گرفته است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha