کاروان شهدای گمنام استان مرکزی از زرندیه به حرکت درآمد

ساوه - ایرنا - استان مرکزی به مناسبت ایام فاطمیه میزبان کاروان استقبال و تشییع شهدا است که این کاروان با برگزاری آیین تشییع پنج شهید گمنام از شهرستان زرندیه آغاز شد.

به گزارش ایرنا، پیکر مطهر این شهیدان والامقام با همراهی رزمندگان دفاع مقدس، اقشار مختلف و مسوولان کشوری و لشکری زرندیه از میدان امام حسین (ع) به سمت امام زاده سید منصور (ع) شهر مامونیه بر دوش مردم شهید پرور این شهرستان شد.

برگزاری آیین تشییع این پنج شهید گمنام در شهرستان زرندیه که امروز پنجشنبه برگزار شد در قالب کاروان ۱۰ روزه شهدا در استان مرکزی است که طی ایام فاطمه در تمام شهرستان های این برگزار می شود.

سرهنگ پاسدار محسن صادقی فرمانده سپاه ناحیه زرندیه با اشاره به اینکه تشییع شهدای گمنام امروز در پنج شهر این شهرستان شامل مامونیه، رازقان، پرندک، زاویه و خشکه رود برگزار می شود افزود: همزمان با برگزاری آیین تشییع برگزاری دعای ندبه، کمیل و زیارت عاشور از دیگر برنامه های تدارک دیده شده است.

براساس اعلام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی، این استان از ۱۶ تا ۲۶ آذرماه جاری همزمان با ۲۳ جمادی‌الاولی تا سوم جمادی‌الثانی سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) میزبان هشت شهید گمنام است.

به گفته سرهنگ پاسدار«غلامرضا کریمی» مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی، نقاط مختلفی برای خاکسپاری این شهدای گمنام در نقاط مختلف استان در نظر گرفته شده و هر یادمانی که زودتر آماده شود این شهدا در آنجا به خاک سپرده می‌شوند.

تاکنون ۱۵۹ شهید گمنام در نقاط مختلف استان مرکزی به خاک سپرده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha