پیکر پنج شهید گمنام بر دوش مردم ساوه تشییع شد + فیلم

ساوه - ایرنا - همزمان با دومین روز از ورود کاروان شهدای گمنام به استان مرکزی پیکر پاک پنج نفر از این شهدا بر دوش مردم ساوه تشییع شد.

به گزارش ایرنا، مردم شهید پرور شهرستان ساوه ظهر جمعه از میدان الغدیر ساوه تا مصلی امام علی (ع) پنج شهید گمنام دفاع مقدس را بر دوش خود تشییع و با آرمان های شهدا و امام راحل تجدید بیعت کردند.

مردم انقلابی و شهید پرور ساوه همچنین در آیین تشییع پیکر پاک این شهیدان با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، فلسطین پیروز است اسراییل نابود است، این همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده از مردم مظلوم غزه برابر جنایت های رژیم صهیونیستی حمایت کردند.

امام جمعه ساوه در حاشیه مراسم تشییع شهدای گمنام گفت: تشییع شهدای گمنام در نقاط مختلف کشور مایه خیر و برکت است.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی با اشاره به اینکه باید قدردان شهدا باشیم، تصریح کرد: هر کس مقام و جایگاه شهدا را بداند از خدا آرزوی شهادت می کند چراکه شهدا عند ربهم‌ یرزقون هستند.

وی به جایگاه والای شهدای گمنام اشاره کرد و گفت: شهدای گمنام نزد خدا مقرب هستند و حتی نامشان را هم در راه خدا هدیه کردند و گمنام به محضر خدا رفته اند.

امام جمعه ساوه بر تداوم راه شهدا و پیروی از سبک و سیره آنان تاکید کرد و خواستار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به منظور مصون ماندن جامعه از آسیب های اجتماعی و توطئه های دشمنان شد.

قرار است پیکرهای مطهر شهیدان گمنام در شهرهای غرق آباد، نوبران، آوه و تعدادی از روستاهای بخش مرکزی از توابع شهرستان ساوه نیز تشییع شود.

آیین تشییع این شهدا در دومین روز از ورود کاروان شهدای گمنام دفاع مقدس به استان مرکزی همزمان با ایام فاطمیه برگزار شد و قرار است عصر امروز نیز در مسجد ابوذر این شهرستان واقع در خیابان کارگر با حضور اقشار مختلف مردم مراسم محفل شهدا برگزار می شود.

همچنین یک شهید گمنام دیگر نیز در روستاهای بخش نوبران این شهرستان تشییع شد؛ پیکر این شهید صبح امروز پس از استقبال مردم روستای یاتان به مسجد جامع شهر نوبران منتقل شد.

براساس اعلام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی، این استان از ۱۶ تا ۲۶ آذرماه جاری همزمان با ۲۳ جمادی‌الاولی تا سوم جمادی‌الثانی سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) میزبان هشت شهید گمنام است.

به گفته سرهنگ پاسدار«غلامرضا کریمی» مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی، نقاط مختلفی برای خاکسپاری این شهدای گمنام در نقاط مختلف استان در نظر گرفته شده و هر یادمانی که زودتر آماده شود این شهدا در آنجا به خاک سپرده می‌شوند.

تاکنون ۱۵۹ شهید گمنام در نقاط مختلف استان مرکزی به خاک سپرده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha