تکمیل مدارس صدرای مهریز ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد + فیلم

یزد - ایرنا - رییس اداره تبلیغات اسلامی مهریز گفت: برای تکمیل سه باب مدرسه علوم و معارف اسلامی صدرای دخترانه و پسرانه با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در این شهرستان به ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام حسین زارع چهارشنبه شب در نشست با خبرنگاران مهریز افزود: برای تکمیل و تجهیز مدارس نیمه‌تمام صدرا، در کنار حمایت‌های دولت بیش از گذشته به همکاری خیران و بخش خصوصی نیاز است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون در چهار مدرسه علوم و معارف اسلامی مهریز ۴۰۰ دانش آموز دختر و پسر در دور اول و دوم متوسطه شامل ۲۵۰ دختر و ۱۵۰ پسر مشغول تحصیل هستند، ادامه داد: ظرفیت پذیرش علاقه‌مندان به مدارس صدرای شهرستان به دلیل کمبود کلاس درس پایین است.

تکمیل مدارس صدرای مهریز ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد + فیلم

تکمیل مدارس صدرای مهریز ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد + فیلم

این مسئول بیان کرد: در سال تحصیلی جاری از مجموعه ۱۸۶ دانش آموز پسر و ۱۴۰ دانش آموز دختر در مجموع فقط ۶۰ نفر پذیرش شدند که علت اصلی، کمبود فضای کافی و مناسب است و باید برای حل این مشکل مهم همکاری و همراهی خیران انجام شود.

زارع با بیان اینکه برای اجرای طرح‌های مختلف در مهریز نیازمند اعتبار مالی است، بیان کرد: اگر بودجه کافی داشته باشیم آماگی لازم با همکاری مردم و بخش‌های مختلف برای انجام طرح‌ها بر حسب ضرورت در شهرستان وجود دارد که امیدواریم شاهد همکاری خیران باشیم.

وی یکی از مهمترین برنامه‌های اداره تبلیغات اسلامی مهریز را پیگیری طرح‌های مختلف فرهنگی و مذهبی در شهر و مناطق روستایی و همچنین جذب نوجوانان و جوانان و اجرای طرح‌ها در قالب برنامه منسجم ذکر کرد که تاکنون در این خصوص گام‌های مهمی برداشته شده و ادامه دارد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی مهریز تاکید کرد: اقامه نماز صبح در برخی از مساجد، برنامه‌ریزی برای آیین معنوی اعتکاف، ثبت ۹۰ روضه خانگی، اعزام کارشناسان مذهبی به مناطق مختلف، برپایی محافل انس با قرآن مجید، ایجاد شورای فرهنگی مساجد با همکاری بخش‌های مختلف و پیگیری راه‌اندازی مرکز واسطه‌گری ازدواج جزو برنامه‌های محوری است.

زارع به نقش و رسالت خبرنگاران در اطلاع رسانی دقیق و به موقع فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی در شهرستان اشاره کرد و از تعامل خوب فعالان فرهنگی و رسانه‌ای منطقه قدردانی کرد و تداوم آن را بر حسب ضرورت خواستار شد که باید بیش از گذشته تقویت شود.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha