۱۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۱
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85312774
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

در چهار سال گذشته

درآمد گمرک اصفهان سه برابر شد

۱۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۱
کد خبر: 85312774
درآمد گمرک اصفهان سه برابر شد

اصفهان- ایرنا- مدیرکل گمرکات استان اصفهان از افزایش بیش از سه برابری درآمدهای گمرکی استان در چهار سال گذشته بدون توجه به نرخ ارز خبر داد.

رسول کوهستانی پزوه روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ صادرات گمرکات استان نیز در این مدت ۱.۵ برابر و واردات ۲ برابر شده است.

وی خاطرنشان کرد: گمرکات استان در چهار سال گذشته با بسته‌های حمایتی و اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های گمرک ایران، تسهیلات و خدمات متنوعی را به فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی ارائه داده است.

وی ادامه داد: گمرکات اصفهان در زمان شیوع کرونا و تعطیلی ادارات بدلیل آلودگی هوا و سخت‌ترین شرایط هم فعال بود و به ۹ هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی، تولیدی و فعال اقتصادی استان خدمات رسانی کرد.
کوهستانی پزوه با اشاره به ارتقای توان گمرکات استان اظهار داشت: گمرکات اصفهان با برخورداری از ۴۴ انبار اختصاصی رتبه نخست کشور را در تعداد انبارها و رتبه نخست را در استرداد حقوق ورودی به صادرکنندگان کسب کرده است.
وی اضافه کرد: سازمان جهانی گمرک شعار سال ۲۰۲۳ را حمایت از کارکنان گمرک با نگاه به آینده، تشویق و اشتراک‌گذاری دانش اعلام کرده است.
کوهستانی پزوه با اشاره به ایجاد مرکز آموزش منطقه ای در گمرک اصفهان گفت: با بهره برداری از این مرکز زمینه ارائه آموزش های لازم به پرسنل گمرکات این استان و سایر استان ها فراهم شده است.
وی با بیان اینکه از محل اعتبارات سال گذشته بیش از ۲۵ میلیارد تومان به گمرکات استان اصفهان اختصاص یافت، خاطرنشان کرد: بازسازی سالن اجتماعات، اصلاح شبکه توزیع برق، تکمیل و به روزرسانی دوربین های مدار بسته، محوطه سازی محوطه، تجهیز و به روزرسانی اتاق سرور و دیوارکشی گمرک کاشان انجام شده است تا زیرساخت های لازم برای ارائه خدمات بیشتر به فعالان اقتصادی فراهم شود.

به گزارش ایرنا، وجود قُطب‌های صنعتی نظیر فولاد، منسوجات، هواپیماسازی، لوازم خانگی، رنگ‌سازی و صنایع نظامی از دلایل اهمیت گمرک اصفهان محسوب می‌شود.

گمرکات استان اصفهان با پنج گمرک تابعه فعال، در کیلومتر پنج جاده اصفهان- شیراز قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha