نیازمند ترویج تبلیغات اخلاقی در جامعه هستیم

تهران- ایرنا- مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در چند سال گذشته تبلیغات از اخلاق فاصله گرفته، امروز نیازمند ترویج تبلیغات اخلاقی در جامعه هستیم و اینکه برای هر تبلیغی نباید دست به هر کسب و کاری بزنیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، عباس محمدیان سه‌شنبه-۱۴ آذرماه- در آیین آغاز به کار همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی که با هدف استفاده از هوش مصنوعی با حضور معاونان وزیر فرهنگ و صمت در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، اظهارداشت: با چالش‌های زیادی در صنعت تبلیغات روبه رو هستیم که یکی از مهمترین آنها تغییر صنعت و ظهور و بروز فناوری‌های نوین است. یکی از مهمترین راه‌ها برای مقابله با چالش، پیوند صنعت و تبلیغات است که به تقویت جامعه کسب و کارها می‌تواند کمک کند.

وی گفت: تبلیغات نوین و جدید می‌تواند مکمل رسانه ملی باشد که مجموعه‌ ای از تحولات بنیادین در این عرصه قرار گرفته است.

محمدیان افزود: در آستانه ورود به انقلاب پنجم صنعتی با بروز و ظهور فناوری‌های نوین در عرصه تبلیغات هستیم. انقلاب پنجم صنعتی به دنبال تلفیق فناوری‌های دیجیتال زیستی خواهد بود.

نیازمند ترویج تبلیغات اخلاقی در جامعه هستیم
علیرضا شاه‌میرزایی

تبلیغات دیجیتالی دیگر قدیمی شده است

معاون وزارت صمت نیز با اشاره به فعالیت کمیسیون های برند و تبلیغات برند اظهار داشت: سیاستی که وزیر صمت تعیین و ابلاغ کردند تولید مبتنی بر صادرات است.

علیرضا شاه‌میرزایی با اشاره به این که شرکت‌های فعال عرصه دیجیتال باید تقویت شوند، گفت: تبلیغات دیجیتالی دیگر قدیمی شده است. جای رشد دارد که بتوانیم از پلتفرم‌های داخلی استفاده کنیم.

وی افزود: همچنین تاکید بر اصلاح مصرف شده تا هم مصرف داخلی کاهش یافته و در عین حال از تجمل‌گرایی هم پرهیز شود.

شاه‌میرزایی گفت: تولید بدون مصرف معنا ندارد و رشد تولید به معنای رشد مصرف است. مصرف بیش از اندازه مواد اولیه مذموم است.

وی ادامه داد: در دیگر حوزه‌ها اعم از فرهنگی با ارزش افزوده بالا سطح مصرف جامعه را باید بالا ببریم و یکی از کارهای تبلیغات مدیریت مصرف جامعه است.

معاون وزیر صمت در این حال با اشاره به تولید خودرو برقی در کشور گفت: وزارت صنعت از تبلیغات خودرو برقی حمایت ویژه می‌کند.

پول می‌گیرند تا برندی را برتر معرفی کنند

وی اظهار داشت: وزارت ارشاد تمام قد برای حمایت از صنعت، تولید و صادرات ایستاده است. در کمیسیون برند، علاوه بر تبلیغات در موضوعات دیگری اعم از ارزش‌گذاری برند هم ورود کردیم که دکان نامناسبی شده که پولی می‌گیرند و برندی را برند برتر معرفی می‌کنند. لذا لازم است رتبه‌بندی صنایع راه‌اندازی و به جد پیگیری شود.

وی افزود: می‌شود از بودجه‌های حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای حمایت از تبلیغات صنایع دانش‌بنیان استفاده کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha