۱۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۲۲
کد خبرنگار: 5526
کد خبر: 85311984
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حذف بافت‌های فرسوده در زمان بحران به امدادرسانی کمک می‌کند

تهران‌بزرگ - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با بیان اینکه حذف بافت‌های فرسوده در زمان بحران به امدادرسانی کمک می‌کند، گفت: عدم بازسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد پایتخت فرصت سوزی خدمت رسانی در حوادث است و برنامه ریزی برای این موضوع از ضرورت بالایی برخوردار است.

به گزارش ایرنا، حامد یزدی مهر روز یکشنبه در خصوص وضعیت بافت‌های فرسوده و ناکارآمد و رویکرد مدیریت بحران برای کاهش آسیب پذیری در زمان وقوع زلزله احتمالی، اظهار کرد: وجود بافت‌های فرسوده و ناکارآمد همواره از چالش بر انگیزترین موارد در حوزه مدیریت بحران است چرا که در مواقع بروز آسیب، عملیات جستجو و نجات را با مشکل جدی روبرو می‌کند.

وی با بیان اینکه بر اساس استانداردهای موجود و عملکرد در حوزه مدیریت بحران، «جستجو و نجات» و «اسکان اضطراری» در مواقع بروز بحران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: باید در نظر داشته باشیم که مدیریت بحران در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد قابلیت عملیاتی شدن ندارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با این تعبیر که بهسازی بافت‌های فرسوده پایتخت، شاه کلید خدمت رسانی به موقع و مناسب به مردم در زلزله است، ادامه داد: باید با تلفیق راهکارهای مدیریت بحران و بهسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد، میزان آسیب پذیری ناشی از زلزله را کاهش دهیم.

وی در ادامه به موضوع «اسکان اضطراری» در زمان بروز زلزله و تلاقی آن در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد اشاره کرد و گفت: خدمات رسانی در بافت‌های فرسوده برای زمان بحران امری پر چالش است و باید برای مناطق پرخطر و دارای گسل برنامه ریزی‌هایی از جنس مقاوم سازی داشته باشیم.

یزدی مهر یادآور شد: یکی از مواردی که می‌تواند در برنامه ریزی‌ها مطرح شود بهسازی و بازسازی مناطق فرسوده و ناکارآمد با توجه به ضوابط شهری و مخاطرات موجود است چرا که بافت فرسوده در بخش‌هایی از تهران وجود دارد که تشنه برنامه ریزی‌های طبقه بندی شده در فازهای کوتاه، میان و بلند مدت است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران به برنامه ریزی‌های شهرداری تهران در خصوص نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده اشاره کرد و افزود: مدیریت شهری پایتخت در این راستا برنامه‌های مناسبی را پیاده سازی کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha