پرونده طرح های نیمه تمام آموزشی آذربایجان شرقی ظرف سه سال بسته می شود

تبریز- ایرنا- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی با بیان اینکه سیاست و رویکرد دولت تکمیل طرح های نیمه تمام در تمام حوزه هاست، گفت: هدف اداره کل نوسازی استان نیز تکمیل طرح های نیمه تمام آموزشی ظرف سه سال آینده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی این اداره کل، فرهاد فرهودی در جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه تیکمه داش و شهرستان بستان آباد اظهار کرد: بر این اساس سال گذشته ۹۴ طرح آموزشی و امسال نیز ۱۰۵ طرح آموزشی در استان افتتاح و تحویل آموزش و پرورش شده است که تلاش می کنیم تا پایان سالجاری ۲۵ طرح نیمه تمام را نیز تکمیل کنیم.

وی افزود: طرح های تحویلی به آموزش و پرورش به رغم عدم افزایش اعتبارات، نسبت به سال قبل ۲ برابر شده که نتیجه صرفه جویی و کار جهادی است.

به گزارش ایرنا، نزدیک به ۳۱۰ طرح آموزشی و مدرسه نیمه تمام در آذربایجان شرقی وجود دارد.

فرهودی ادامه داد: یکی از معیارهای توزیع اعتبارات فضاهای آموزشی، سرانه آموزشی است، این رقم در کل آذربایجان شرقی ۵.۱۷ مترمربع، در منطقه تیکمه داش ۶.۵ و در بخش مرکزی شهرستان بستان آباد به دلیل تراکم بالای دانش آموز، ۲.۶۲ متر مربع است و نیاز است که مدارس نیمه تمام واقع در این شهرستان هرچه سریع تر تکمیل شود.

وی گفت: بر اساس سیاست های محرومیت زدایی دولت سیزدهم، نوسازی مدارس آذربایجان شرقی نیز توجه ویژه ای به مناطق محروم و مدارس روستایی دارد و بر این اساس ۲۳ کلاس درس در شهرستان بستان آباد به آموزش و پرورش تحویل شد.

وی افزود: ۲۳ کلاس درس نیز تا پایان سال در این منطقه به آموزش و پرورش تحویل می شود که ۱۲ کلاس آن را خیران تقبل کرده اند.

اعتبارات عمرانی مصوب کمیته برنامه ریزی شهرستان بستان آباد برای آموزش و پرورش ناچیز است

فرهودی خاطرنشان کرد: یک سوم اعتبارات نوسازی مدارس استانی و دو سوم این اعتبارات ملی است، یعنی هر مبلغی که در شورای برنامه ریزی شهرستان تصویب شود ۲ برابر آن مبلغ از اعتبارات ملی تامین می شود.

وی ادامه داد: اعتبارات عمرانی مصوب کمیته برنامه ریزی شهرستان بستان آباد برای آموزش و پرورش بسیار ناچیز بوده از این رو نیازمند توجه ویژه از سوی فرمانداری شهرستان و مسئولین امر آموزش و پرورش بستان آباد است.

فرهودی اضافه کرد: اصلی ترین مشکل در نظام تعلیم و تربیت، عدم توجه به نگهداری مدارس است به طوری که در این موضوع مشکلات فراوانی داریم و بر اساس بررسی های صورت گرفته، مشکلات عمده مدارسی که عکس ها و اخبار آنان در فضای مجازی منتشر می شوند، به دلیل عدم نگهداری مناسب گرفتار آن وضعیت شده اند.

به گزارش ایرنا، حدود پنج هزار و ۵۰۰ فضای آموزشی دولتی و ۲ هزار و ۷۰۰ مدرسه غیردولتی در آذربایجان شرقی وجود دارد که از نظر تعداد فضاهای آموزشی جزو پنج استان برتر کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha