زاکانی: اصل نظام بر پایه مشارکت مردمی است

تهران بزرگ - ایرنا - شهردار تهران با تاکید بر استفاده از ظرفیت مردمی گفت: برای ما مشارکت مردم یک اصل است و این اصل را انقلاب اسلامی به ما هدیه داده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا زاکانی روز شنبه در مراسم رونمایی از دومین دوره طرح من شهردارم در قالب رویداد شنبه‌های امید و افتخار که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، افزود: استفاده از ظرفیت‌های مردمی از حقایق انقلاب اسلامی و ارزش‌های ماندگار است چرا که اساس پیروزی انقلاب اسلامی نیز بر مشارکت مردمی بود.

وی اظهار کرد: هر زمان که به مردم تکیه کردیم به مدد خداوند متعال پیروزی حاصل شد که نمونه بارز آن جنگ تحمیلی است.

وی با اشاره به اجرا شدن گام دوم طرح من شهردارم گفت: پیشینه این طرح به همت شورای شهر ششم با طرح رصد اجرایی و عملیاتی شد و تبدیل به طرح من شهردارم یک شد.

زاکانی اضافه کرد: در گام اول ۲ هزار و ۸۰ طرح از سوی شهروندان در مدیریت شهری ثبت شد که یک هزار و ۴۶۴ طرح به مرحله اجرا رسیده که اکنون ۸۲۷ طرح قریب به ۶۳ درصد بطور کامل اجرا شده و به پایان رسید.

پیش بینی اعتبار ۸۰ هزار میلیارد ریالی طرح «من شهردارم»

شهردار تهران با اشاره به بررسی ایده‌های ارائه شده در قالب طرح من شهردارم ۲ گفت: ظرف سه هفته آینده نیز ایده‌هایی که برای ما ارسال می‌شود پس از بررسی جنبه‌های کارشناسی در معرض انتخاب مردم قرار می‌گیرد تا امروز سه هزار و ۶۷۹ طرح احصا شده که ۷۷ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است و ۸.۸ همت اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، اینکه چه تعداد از این طرح‌ها را مردم انتخاب می‌کنند و یا چه تعدادی در سه هفته آینده به آن اضافه می‌شود به همراه اعتبار آن عدد نهایی است که در پایان کار مشخص می‌شود.

زاکانی ادامه داد: در سامانه‌ای که در اختیار شهروندان قرار گرفته ۲ ویژگی مد نظر است نخست اینکه نظام مسایل شهری در اختیار شهروندان است و آنها می‌توانند نسبت به آن اظهار نظر کنند و دوم آنکه توانمندی‌های شهروندان در آنجا قابل عرضه است که اهمیت ویژه‌ای دارد.

شهردار تهران یادآور شد: با توجه به زحمتی که در مجموعه فاوا کشیده شده امکان اظهار نظر برای طرح‌ها فراهم شده تا شهروندان به عنوان ناظر در هر موقعیتی مشارکت داشته باشند.

به گفته وی، یک هزار و ۵۰۰ نفر سفیرانی که بخشی از آنها از درون شهرداری و بخشی از فرهیختگان جامعه هستند باید از آنها قدردانی کنم که محملی برای ارتباط و تعامل برای اتصال به توانمندی‌های جامعه را فراهم کرده است.

زاکانی با بیان اینکه مدیریت ششم شهری در تلاش است با تکیه به توان مردم به اهداف بلند خود برای توسعه شهر برسد، گفت: در طرح «من شهردارم» همه صاحب‌خانه هستند آرای تک‌ تک شهروندان قابل استماع است و در تمام شئون اداره شهر باید به توان مردمی تکیه کرذ جز این موارد طرح «ستاد محلات» نیز که در شورا تصویب شد روی دیگری از مشارکت مردمی در اداره شهر تهران است.

شهردار تهران همچنین با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه ادامه داد: با تکیه مردمی، صبر و پیروزی حاصل خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha