۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۹:۳۵
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85308828
T T
۹ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رسانه لبنانی: تل‌آویو جنگ غزه را باخته است

۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۹:۳۵
کد خبر: 85308828
رسانه لبنانی: تل‌آویو جنگ غزه را باخته است

تهران- ایرنا- یک رسانه لبنانی با اشاره به روند دو ماه گذشته جنگ غزه، رژیم صهیونیستی را بازنده این جنگ دانست.

به گزارش روز شنبه ایرنا، رسانه لبنانی النشره در مطلبی با اشاره به خسارات رژیم صهیونیستی در جنگ غزه آورده است: جنگ غزه هنوز تمام نشده تا بازنده و برنده آن مشخص شود. خسارات اقتصادی، مالی، سیاسی، دیپلماتیک، نفتی و گردشگری وارد شده به تل آویو بسیار فراتر از تصور آنها بوده است.

این رسانه می نویسد: درست است که از حیث تلفات انسانی، وضع فلسطینیان و صهیونیست ها قابل قیاس نیست، اما طرف دوم (رژیم صهیونیستی) متحمل خسارات سیاسی و دیپلماتیک و مالی شده است. اینجا این سئوال مهم مطرح می‌شود که آیا رژیم اسرائیل جنگ را باخته است؟ بله.

النشره می افزاید: چه کسی باور می‌کرد که در داخل دولت آمریکا، برخی شروط کمک به تل آویو را به آتش بس در غزه یا نکشتن غیرنظامیان، منوط کنند؟ چه کسی باور می‌کرد که در اتحادیه اروپا صدایی بلند شود که خواستار بازخواست شهرک نشینانی شوند که به فلسطیینان حمله و یا تهدید به توقف همکاری اقتصادی با تل آویو کنند؟

این رسانه ادامه می دهد: چه کسی باور می‌کرد که روند شتابان عادی سازی روابط با تل آویو، به علت اقدامات رژیم اسرائیل در غزه در معرض تهدید قرار بگیرد؟ چه کسی فکر یا باور می کرد که رویای «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر کنونی برای تحمیل یک کشور یهودی، پس از آنکه او تا این حد به برداشتن اولین گام‌ها برای تبدیل آن به واقعیت و جاودانه شدن نام خود در میان صهیونیست ها نزدیک بود، در حد یک رویا بماند؟

النشره می نویسد: چه کسی تصور می‌کرد که شهرک نشینان، شهرکهای خود را ترک کنند، به ویژه پس از اینکه یکی از بارزترین اهداف تل آویو، بلعیدن اراضی فلسطینیان به شکل گسترده و محاصره ملت فلسطین در محدوده جغرافیایی محدود بود؟

این رسانه لبنانی اضافه می کند: سئوالات بسیار دیگری قابل طرح است که جای تردید باقی نمی‌گذارد در این باره که اسرائیل طی دو ماه گذشته جنگ را باخته است و همه اینها تل آویو را در زمره بازندگان قرار می‌دهد.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی از روز جمعه حملات خود به نوار غزه را از سرگرفته و تا این لحظه بیش از ۱۸۰ نفر دیگر در این باریکه به شهادت رسیده اند که بخش عمده آن ها کودک و زن هستند.

در همین حال، دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه اعلام کرد: شمار شهدا از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه به بیش از ۱۵ هزار نفر از جمله ۶ هزار و ۱۵۰ کودک و بیش از ۴ هزار زن رسیده است.

بر اساس این گزارش، بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر در غزه همچنان زیر آوار هستند و بیش از ۳۷ هزار نفر نیز در حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه زخمی شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha