دولت زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در موتورسواری و اتومبیلرانی را تسهیل کند

گرگان-ایرنا- دبیر فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی گفت: انتظار داریم تا دولت شرایط و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را برای ورود به این رشته فراهم کند.

فرهاد نژادفصیحی جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در گرگان اظهار کرد: البته این انتظار ما خارج از عرف و قانون نیست، زیرا هزینه‌های ایجاد احداث زیرساخت‌های لازم برای این رشته بسیار سنگین و زیاد و از توان دولت خارج است.

وی بیان کرد: متاسفانه وضعیت زیرساخت‌های رشته‌های ما در کشور به نسبت کشورهای اطراف از جمله کشورهای عربی و حاشیه خلیج فارس ضعیف‌تر است.

وی خاطرنشان کرد: کشورهای حاشیه خلیج فارس پیست‌های خوب و بین‌المللی دارند، اما در ایران تنها یک پیست آن هم غیراستاندارد در مجموعه ورزشی آزادی تهران داریم.

دبیر فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی گفت: پیست مجموعه ورزشی آزادی تنها یک پیست «سوپر کارتینگ» است و برای سایر مواد مسابقات ما حتی در سطوح رقابت‌های داخلی هم استاندارد نیست.

نژادفصیحی با یادآوری این که ساخت پیست استاندارد هزینه‌های زیادی دارد، افزود: یکی از سیاست‌های فدراسیون رفتن به سمت و سوی سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی است.

وی یادآور شد: البته در استان مرکزی بخش خصوصی با ورود به این رشته، یک پیست دارای ۱۱ پیچ در اراک احداث کرده که یکی از بهترین پیست‌های اتومبیلرانی منطقه محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: البته با توجه به وجود همین پیست هم، هنوز با استانداردهای جهانی فاصله داریم و بعید است با بودجه و اعتبارات دولتی بتوان به حد استانداردهای لازم رسید.

دبیر فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی در خصوص ایجاد شرایط تشویقی و انگیزه برای ورود بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در این زمینه گفت: فدراسیون‌ها در واقع هر کدام، یک تشکل‌ غیردولتی زیرمجموعه وزارت ورزش و جوانان هستند و دست‌شان از دادن مجوزها و بسته‌های تشویقی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بسته است.

نژادفصیحی اظهار کرد: البته دولت می‌تواند با اعمال سیاست‌هایی مانند در نظر گرفتن معافیت‌های مالیاتی برای سرمایه‌گذاران و ارایه تسهیلات ارزان قیمت با اقساط طولانی دراز مدت، شرایط را برای ورود بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در این بخش و حتی سایر بخش‌های ورزشی و غیرورزشی تسهیل و فراهم کند.

دولت زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در موتورسواری و اتومبیلرانی را تسهیل کند

وی اضافه کرد: البته فدراسیون می‌تواند با دادن مجوزهای قانونی برگزاری مسابقات، شرایط را برای میزبانی رقابت‌های مختلف در مجموعه‌های بخش خصوصی که برای سرمایه‌گذاران سودآوری داشته باشد، فراهم کند.

وی در خصوص صدور مجوز واردات موتورهای مسابقه‌ای عنوان کرد: تا پیش از سال ۱۳۹۹ موتورهای مورد نظر وررشی به صورت قانونی و در قالب مجوزهای صادره، بدون مشکل وارد می‌شد.

دبیر فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی گفت: تا قبل از سال ۱۳۹۹، موتورها یا به صورت کامل وارد می‌شد یا شرکت‌هایی قطعات موتورها را وارد و در داخل کشور مونتاژ می‌کردند.

نژادفصیحی افزود: اما از آن سال به بعد تاکنون هیچگونه مجوزی برای واردات موتورهای مورد نظر چه به صورت متصل یا به صورت منفصل حتی به فدراسیون هم داده نشد.

وی ادامه داد: در مجموعه فدراسیون و شخص رییس فدراسیون، از زمان حضورش به شدت به دنبال حل مشکلات مربوط به واردات موتورسیکلت‌های ورزشی است.

وی اضافه کرد: واردات لوازم ورزشی که مشابه داخلی ندارد، از حق و حقوق قانونی هر فدراسیونی همچون موتورسواری و اتومبیلرانی است.

دبیر فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی تاکید کرد: ما تنها به دنبال صدور مجوز موتورسیکلت‌های ورزشی هستیم و اعضای مجمع عمومی این فدراسیون در مجمع سالانه که هفته گذشته برگزار شد، به رییس فدراسیون تفویض اختیار کردند تا پیگر این موضوع مهم باشد.

نژادفصیحی یادآور شد: ما ۱۴ نفر از قهرمانان رشته موتورسواری را برای صدور مجوز ورود هر کدام یک دستگاه موتورسیکلت ورزشی به وزارت ورزش و جوانان معرفی کردیم و منتظر صدور مجوز برای این ورزشکاران هستیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha