وسعت جنگل‌های حرا در سیستان و بلوچستان ۱۳۷۵ هکتار است

چابهار- ایرنا- معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان با اعلام این که منطقه حفاظت شده خور گواتر و خور باهو در همجوار ساحل مَکُران در محدوده شهرستان دشتیاری به عنوان رویشگاه طبیعی، ذخیره‌گاه زیست کره و ژئوپارک استان محسوب می‌شود گفت: وسعت جنگل های حرا در استان یک‌هزار و ۳۷۵ هکتار است.

مسعود ریگی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: محدوده رویش گونه حرا از خور باهو در شهرستان دشتیاری تا خور گالک در شهرستان زرآباد را در بر می گیرد که ۸۱۵ هکتار از جنگل های حرا در استان طبیعی و ۵۶۰ هکتار آن دست کاشت است.

وی ادامه داد: جنگل‌های حرا نقش مهمی در زیبایی سواحل و جذب گردشگران دارد و علاوه بر آن، گسترش این جنگل‌ها باعث فیلتر شدن برخی آلاینده‌ها از آب دریا می‌شود.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان افزود: اداره کل منابع طبیعی استان با هدفگذاری افزایش سطح جنگل‌های حرا در استان به پنج هزار و ۱۰۰ هکتار، همه ساله متناسب با اعتبارات طرح صیانت از جنگل‌های ساحلی مانگرو اقدام به تولید نهال گونه حرا و کاشت در عرصه های مناسب و حفاظت و نگهداری آن کرده است.

وی به طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت اشاره کرد و گفت: هفتم آذر ماه و در قالب پویش مروارید، در ۱۰ هکتار از عرصه های آماده حراکاری شهرستان کنارک، تعداد ۱۰ هزار اصله نهال از گونه حرا کاشته خواهد شد.

وسعت جنگل‌های حرا در سیستان و بلوچستان ۱۳۷۵ هکتار است

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha