۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۵۰
کد خبرنگار: 1048
کد خبر: 85376851
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بذر بادام کوهی در منطقه کوهستانی ترشاب کاشت شد

۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۵۰
کد خبر: 85376851
بذر بادام کوهی در منطقه کوهستانی ترشاب کاشت شد

زاهدان- ایرنا- معاون هماهنگ کننده فرمانده سپاه خاش سیستان و بلوچستان گفت: گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، با همکاری منابع طبیعی و آبخیزداری و به همت بسیجیان حوزه مقاومت بسیج امام حسین(ع)، بذر بادام کوهی در منطقه کوهستانی ترشاب بخش مرکزی این شهرستان کاشته شد.

سرهنگ دوم پاسدار ابوذر جوادی مقدم روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: هدف از این اقدام کمک به بیابان زدایی و حفظ گونه های گیاهی و با نشاط سازی طبیعت، بویژه طبیعت تفتان و ارتفاعات خاش بوده و در این مسیر بسیجیان پیشگام هستند.
وی افزود: بسیج در شهرستان خاش تاکنون در حوزه حفظ و نگهداری و تکثیر گونه های مهم گیاهی و درختان بنه، انجیر و بادام کوهی نقش بسزایی ایفا کرده و از دستگاه ها و ارگانهای مختلف و اقشار مردمی انتظار داریم به حفظ محیط زیست و گونه های گیاهی و منابع طبیعی کمک کنند.
محمد لشکری فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام حسین(ع) سپاه خاش نیز گفت: برپایی اردوهای جهادی و مشارکت دادن بسیجیان یکی از اولویت‌های مهم سپاه بوده که در حوزه های مختلف و از جمله حفظ منابع طبیعی مورد توجه قرار دارد.
مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری داری خاش گفت: طرح کاشت یک میلیارد درخت در ایران از رویکردهای مهم بوده که با هدف احیای جنگل‌ها، پیشگیری از وارد شدن خسارت به منابع طبیعی و محیط زیست، تلطیف هوا، کاهش اثر گازهای گلخانه‌ای، تولید اکسیژن، حفاظت از منابع آب و خاک، نفوذپذیری آب، جذب دی اکسید کربن و گرد و غبار در حال انجام و اجرا است.
عبدالله نارویی افزود: با توجه به اینکه برنامه کاشت سالانه ۲۵۰ میلیون نهال، در کشور وجود دارد، امید می رود با همکاری و همراهی اقشار مختلف مردم، این طرح مردمی به موفقیت برسد و تا چهار سال آینده یک میلیارد درخت در ایران کاشته شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha