۸ آذر ۱۴۰۲، ۴:۵۰
کد خبرنگار: 2451
کد خبر: 85306140
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده پارلمان گرجستان : اعمال تحریم علیه روسیه  به کشور آسیب می رساند

تهران - ایرنا- ماموکا مدینارادزه، عضو پارلمان، دبیر اجرایی حزب حاکم رویای گرجستان گفت که اعمال تحریم علیه فدراسیون روسیه خودفریبی است و به اقتصاد کشور  آسیب می رساند.

به گزارش ایرنا از تاس ، مدینارزاده ادامه داد: ما قرار نیست تحریم‌هایی را علیه شهروندان گرجستان اعمال کنیم. به عبارتی به نظر می‌رسد تحریم‌هایی علیه روسیه اعمال شده است، اما واقعیت تحریم ها علیه شهروندان گرجستان اعمال خواهد شد. آیا ما دیوانه هستیم؟ البته ما دیوانه نیستیم.

این سیاستمدار بار دیگر تصریح کرد که سهم محصولات گرجستان از واردات روسیه ۰.۳ درصد است. بنابراین، اعمال تحریم ها هیچ آسیبی به فدراسیون روسیه وارد نمی کند، اما گرجستان با ۱۰ درصد کاهش اقتصادی مواجه خواهد شد.

حزب اپوزیسیون "للو برای گرجستان" پیش نویس قطعنامه ای ضد روسی در پارلمان ارائه کرد که آن را "اقدام دفاعی گرجستان" نامید و متن آن شامل ۹ بند از جمله الحاق به تحریم ها علیه فدراسیون روسیه، ایجاد رژیم ویزا برای روس ها، محدود کردن حق کار برای شهروندان فدراسیون روسیه، ممنوعیت فروش زمین به آنها، ممنوعیت تردد خودروها. با پلاک روسی در گرجستان بوده است.

ایراکلی گاریباشویلی، نخست وزیر گرجستان در ۲۵ فوریه ۲۰۲۲ اعلام کرد ه بود که قصد ندارد تحریم هایی را علیه روسیه اعمال کند و این را با منافع ملی توضیح داد.

در ابتدای مارس سال گذشته، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، سفیر خود را از تفلیس به دلیل موضع مقامات گرجستان در قبال تحریم ها فراخواند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha