معاون استاندار فارس: رسانه نقش موثری در امید افزایی و مشارکت مردمی دارد

شیراز - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس با تاکید براینکه نقش اصحاب رسانه در امیدافزایی و بالا بردن مشارکت مردمی در عرصه های مختلف بر کسی پوشیده نیست از مدیران دستگاههای اجرایی خواست تا زمینه دسترسی خبرنگاران به اقدامات شاخصی که در این مجموعه ها درحال انجام است را بیش از پیش فراهم کنند.

عبدالعلی کریمی روز چهارشنبه در دیدار سرپرست خبرگزاری جمهوری اسلامی استان با وی ، ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون جهاد تبیین افزود: نقش رسانه ها با حمایت جدی مدیران دستگاههای اجرایی در تحقق این موضوع محوری مورد تاکید معظم له و در نهایت رضایتمندی هر چه بیشتر مردم اثرگذار خواهد بود.

معاون استاندار فارس: رسانه نقش موثری در امید افزایی و مشارکت مردمی دارد

وی گفت : طی دوسال اخیر اقدامات شاخص و زیرساختی در حوزه های مختلف استان از جمله پایداری آب کلانشهر شیراز ، راهسازی ، مسکن و اشتغال توسط دولت سیزدهم انجام گرفته و در سفر دوم رییس جمهور و هیات دولت هم اعتبارات چند برابری نسبت به دور اول سفر برای اجرای مصوبات این دور در نظر گرفته شده که تزریق این حجم از اعتبار به تقویت هر چه بیشتر زیرساخت ها و گره گشایی از امور برزمین مانده مردم کمک خواهد کرد.

کریمی گفت : مدیران دستگاههای اجرایی باید ضمن راه اندازی تورهای خبری و فراهم کردن زمینه حضور اهالی رسانه و خبرنگاران فعال استان در محل پروژه های انجام شده و یا در دست انجام از خدمات و فعالیتهای کاری و روزانه ای که در جای جای استان پهناور فارس صورت می گیرد گزارش دهی و اطلاع رسانی بروز و مناسبی داشته باشند.

به گفته کریمی مطالبه گری و انتقاد توام با راهکارهای اصولی و روشن جزو رسالت و ذات حرفه خبرنگاری و رسانه هاست و لذا پاسخگویی بهنگام به این مطالبه گری از سوی متولیان امر قطعا موجبات پیشرفت و توسعه هرچه مطلوبتر و متوازن تر استان را رقم خواهد زد.

وی به ظرفیت بالای رسانه ای استان فارس اشاره کرد و اظهار داشت : به تناسب این ظرفیت هنوز آنچنان که باید قابلیت های پرشمار استان بخوبی معرفی نشده و لذا این موضوع می تواند به عنوان یک کار ویژه مشترک بین مجموعه اجرایی و رسانه ها قرار گیرد و در سایه این تعامل و همکاری مزیت های بالقوه استان به نحو بهتر و مطلوبتری در سطوح ملی و بین المللی معرفی شود.

کریمی عملکرد خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس را به لحاظ تولید محتوای اثرگذار و رسانه مرجع خوب ارزیابی کرد و افزود: از ایرنا به عنوان رسانه مرجع و حرفه ای انتظار می رود در تقویت حوزه آموزش رسانه ای استان مساعدت لازم را داشته باشد .

وی با اشاره به راه اندازی دفاتر خبری خبرگزاری جمهوری اسلامی در مناطق شمالی و جنوبی استان پهناور فارس ، خواستار توسعه دفاتر این رسانه مرجع در مناطق غربی و شرقی این استان شد و اظهار کرد : برای راه اندازی این دفاتر خبری حمایت های لازم را خواهیم داشت.

معاون استاندار فارس: رسانه نقش موثری در امید افزایی و مشارکت مردمی دارد

سرپرست خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس در این دیدار ضمن تشریح اقدامات خبری و شاخص این رسانه فراملی بخصوص در دوسال گذشته دولت سیزدهم در استان افزود: ایرنا به عنوان ارگان رسمی دولت رویکردش در تولید و انتشار اخبار بر محور امیدزایی و نشاط آفرینی است .

بهنام احمدی افزود: البته این رویکرد هم به معنای نادیده گرفتن برخی نقیصه ها نیست بلکه اگر در حوزه ای نارسایی دیده شود قطعا با هدف رفع مشکل و تبدیل به فرصت خدمتگزاری بیشتر مجموعه های کاری به مردم به صورت اصولی به مساله پرداخته خواهد شد.

به گفته احمدی رسانه به تنهایی نمی تواند زمینه ساز امیدزایی و یا مشارکت مردمی در عرصه های مختلف باشد بلکه رسانه زمانی می تواند یک کار اثرگذار و ماندگار در حوزه امید افزایی انجام دهد که به داده های لازم و بروز برای تولید محتوای اثرگذار دسترسی لازم را داشته باشد و این هم مستلزم اعتماد بیشتر مدیران و متولیان امور جامعه به خبرنگاران و اهالی رسانه است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha