۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۴۷
کد خبرنگار: 924
کد خبر: 85304609
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فضای سیاسی آذربایجان شرقی برای کنشگری دانشجویان باز است

تبریز - ایرنا - استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه فضای سیاسی استان برای کنشگری دانشجویان باز است، خطاب به دانشجویان گفت: شما در اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب خودتان را محدود به نگاه مسوولان نکنید و هر جا تشخیص دادید کارتان درست است، انجام دهید.

به گزارش ایرنا، « عابدین خرّم » روز دوشنبه در دیدار مسئولان بسیج دانشجویی استان با وی با تبریک سالروز تأسیس بسیج افزود: اکنون بعد از گذشت افزون بر چهار دهه، به عمق راهبرد فرمان امام در صدور دستور تشکیل این شجره طیبه پی می‌بریم.

وی با اشاره به این که بسیج امروز فرمول دفاع همه‌جانبه از اسلام و نهضت‌های اسلامی را عرضه می‌کند ضمن تأکید بر ضرورت هوشیاری تشکل‌های دانشجویی استان در ارتباط با تحولات منطقه‌ای اظهار کرد: ما در حال مبارزه سنگین با جریان های ضداسلامی برای برهم‌زدن مناسبات برادرانه با کشورهای همسایه هستیم.

استاندار آذربایجان شرقی بیان کرد: براین‌اساس باید مواظب باشیم وارد خلاء و حفره‌هایی نشویم که توسط دشمنان ما طراحی می‌شود و به ضرر روابط ما با همسایگان است.

وی در پاسخ به اظهارات یکی از دانشجویان مبنی بر پراکنده بودن تجمعات حمایت از غزه در تبریز خاطرنشان کرد: فرهنگی در تبریز وجود دارد که تجمعات به‌صورت پراکنده و محله‌ای برگزار می‌شود و تجمعات اخیر در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه نیز از این قاعده مستثنی نبود.

استاندار آذربایجان شرقی در رابطه‌ با انتخابات گفت: از تشکل‌های دانشجویی به‌ ویژه دانشجویان بسیجی انتظار می‌رود ورود جدی به این موضوع داشته باشند و ما هم در کنار شما هستیم.
وی افزود: مردم‌سالاری در نظام اسلامی اصل است و مردم در آن نه زینت المجالس، بلکه اصل و عصاره نظام هستند و هر جا ما برادری‌مان را به آنها اثبات کرده‌ایم با همه توان آمده‌اند و هزینه هم داده‌اند.
خرّم تاکید کرد: با این نگاه، دانشجویان از تعمیق ارتباطات مردمی در داخل و بیرون دانشگاه غفلت نکنند.

شاخص‌های توسعه استان رو به بهبود است

استاندار آذربایجان شرقی گفت: ما در یک وضعیت قهقرایی، استان را تحویل گرفتیم و امروز در شاخص‌های صنعتی، کشاورزی، اشتغال‌زایی و صادرات جزو استان‌های برتر کشور هستیم.
خرّم یاد آوری کرد: زمانی که ما استان را تحویل گرفتیم کارخانه هایی مانند ماشین سازی و بلبرینگ سازی، ورشکسته و تعطیل بودند و کارخانه تراکتورسازی رو به افول داشت، اما اکنون این روند معکوس شده است.

وی با بیان اینکه ما در حال رصد و پایش کارخانه‌های تعطیل هستیم، ادامه داد: معدن مس سونگون یک ثروت خدادادی برای آذربایجان شرقی است که در ۲۵ سال گذشته تنها کنسانتره آن به استان دیگری فرستاده می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: در این دولت عدالت‌خواه اهمیت این معدن برجسته‌سازی شد، آقای رئیس‌جمهور به معدن آمد و امروز ۶۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در این معدن در حال اجراست.
نماینده عالی دولت در آذربایجان شرقی گفت: البته دست‌هایی نیز به دنبال متوقف کردن این روند هستند، اما ما دست‌بردار نیستیم، زیرا معتقدیم مس سونگون برای خطه آذربایجان مانند عسلویه برای جنوب کشور است.
وی با بیان اینکه تولید ثروت سالانه یک میلیارد دلاری از معدن مس سونگون را دنبال می کنیم؛ گفت: امسال با ۵۰ کیلومتر لوله گذاری آب را به معدن و روستاهای سر راه رساندیم.
وی در پاسخ به اظهارات یکی از دانشجویان درباره ظرفیت های معدنی شهرستان آذرشهر یادآوری کرد: شهرک تخصصی سنگ آذرشهر راه افتاده است و کارهای آن را دنبال می کنیم.
خرّم در پاسخ به درخواست یکی از دانشجویان دانشگاه شهید مدنی برای راه‌اندازی ریل باس در مسیر تبریز - آذرشهر نیز گفت: قطار اتوبوسی دانشگاه شهید مدنی را تعطیل و به طور کامل منتقل کرده بودند، اما آن قدر پیگیری کردیم که یکی را برگرداندیم و دنبال برگرداندن ریل باس دومی هستیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به دستاوردهای ارزشمند دولت مردمی در حوزه زیرساخت های استان تشریح کرد: ۲۵ سال بود که آزادراه تبریز زنجان تحویل بانک ملی بود که توانستیم در این مدت خلع ید کنیم و آسفالت ریزی آن امسال شروع شد.
خرّم با اشاره به اینکمه امسال با اجرای طرح تعریض، ۲ باند به اتوبان شهید کسایی تبریز اضافه شد، ادامه داد: عملیات اجرایی آزادراه تبریز - صوفیان نیز به‌عنوان قطعه اول آزادراه تبریز - بازرگان به طول ۲۹ کیلومتر در حال اتمام است و دهه فجر امسال به روی خودروها باز می‌شود.
وی همچنین اعلام کرد: کمربندی ایلخچی نیز بعد از ۱۷ سال در حال اتمام است، ضمن اینکه آزادراه هشترود - مراغه نیز در این دولت به سرانجام می‌رسد.

رسیدگی به مشکلات صنفی دانشجویان از محل منابع مولدسازی

استاندار آذربایجان شرقی در پاسخ به اظهار نظر یکی از دانشجویان درباره نقش توسعه خوابگاه های متاهلی در افزایش ازدواج دانشجویی تاکید کرد: ما خوابگاه های متاهلی را از نخل قانون مولدسازی به طور ویژه دیده‌ایم.
وی افزود: هر چند مشکلات این حوزه، میراث سال‌های گذشته است، اما حل آن یکی از اولویت‌های ما است که تلاش می‌کنیم تا پایان دولت سرانه‌مان را افزایش دهیم.
خرّم ادامه داد: آماده پیگیری مشکل دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای برگزاری اردوهای جهادی نیز هستیم.
وی بیان کرد: رسیدگی به مسائل صنفی دانشجویان از دغدغه‌های اصلی من است و علاقه‌مندم که نشست‌ها با دانشجویان بیشتر از این باشد.
وی اضافه کرد: معتقدم برخی از دانشجویان اطلاعات کافی در مورد دستاوردهای دولت ندارند که این مشکل از طریق افزایش تعامل با این قشر نخبه قابل حل است.
استاندار آذربایجان شرقی افزود: دیدگاه‌ها و نظرات شما دانشجویان به‌عنوان نخبگان جامعه می‌تواند برای ما به‌مثابه پیشرانه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی عمل کند و از آن استقبال می‌کنیم.

تأمین کالای استان در وضعیت خوبی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی هم با اشاره به وضعیت خوب استان در تأمین کالا گفت: وقتی ما دولت را تحویل گرفتیم، اعلام کردند که ۳۰ روز کشتار مرغ در استان نخواهیم داشت و در عین‌حال بازار مرغ را باید حفظ می‌کردیم.

« محمد کلامی » افزود: آن موقع به‌اندازه یک هفته ذخیره آرد داشتیم، اما در سایه اقدامات انجام شده اکنون تا پایان فصل برداشت سال زراعی ذخیره داریم.

وی با اشاره به اینکه ذخایر استراتژیک استان در وضعیت خوبی دار، یادآوری کرد: تولید مرغ استان از ۲.۱ میلیون قطعه در ماه در ابتدای دولت سیزدهم به بیش از چهار میلیون قطعه رسیده، درحالی‌که نیاز ما ۳.۴ میلیون قطعه است.


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی بیان کرد: در حال طراحی اپلیکیشن هستیم که همه مردم بتوانند بر نانوایی محل زندگی خود نظارت و تخلفات را گزارش کنند.
وی با اشاره به دستاوردهای چشمگیر دولت در حوزه اقتصاد و صنعت استان گفت: در ۲ سال گذشته، شهرک صنعتی سلیمی شماره ۲ را ایجاد کردیم و طرح توسعه شهرک بعثت را تمام کردیم.

کلامی با اشاره به این که شهرک پایین‌دست معدن مس سونگون نیز در زمینی به وسعت ۱۹۰ هکتار در حال انجام است؛ گفت: عملیات اجرایی معدن نفلین سینیت نیز توسط قرارگاه خاتم در حال اجراست و از بابت تأمین مالی آن نیز مشکلی وجود ندارد و در سایه طرح‌های اجرا شده، ارزش‌افزوده بخش معدن استان از ۲ به ۱۱ درصد افزایش‌یافته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی اعلام کرد: معدن مس سونگون ۱۸۰ هزار میلیارد تومان طرح توسعه مصوب دارد و به‌ تازگی ۳۰۰ معدن خلع‌ید شده استان نیز به مزایده گذاشته شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha