اجرای طرح تشدید نظارت بر مراکز معاینه فنی شهرستان نظرآباد

کرج - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نظرآباد گفت: طرح تشدید نظارت بر مراکز معاینه فنی خودرو با توجه به افزایش میزان آلودگی هوا درفصل پاییز و پدیده وارونگی هوا (Invergen ) در این شهرستان آغاز شد.

«محمد محمودی» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: کارگروه نظارت برمراکز معاینه فنی با حضور نمایندگان پلیس راهور ، شهرداری و محیط زیست در نظرآباد تشکیل و بر نحوه عملکر مراکز معاینه فنی نظارت می شود.

وی به نقش ۶۵ درصدی خودروها در میزان آلودگی هوای شهرستان نظر آباد اشاره کرد و اظهار کرد: در این شهرستان ۲ مرکز معاینه فنی خودروهای سبک و یک مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین فعالیت می کنند که به طور متوسط ماهانه ۲ هزار خودروی سبک و یک هزار ۵۰۰ خودروی سنگین معاینه فنی می شوند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست نظرآباد گفت: طبق بررسی ها در نظرآباد حدود ۲۰درصد خودروها دارای نقص فنی گازهای خروجی و ذرات معلق از دودکش هستند و در سنجش معاینه فنی مردود می شوند.

محمودی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۱۳۰ روز وضعیت کیفیت هوای شهرستان نظرآباد در شرایط ناسالم و ناسالم برای گروه های حساس و بسیار ناسالم بوده است، تصریح کرد: در میزان آلودگی هوای شهر نظرآباد علل متعددی تاثیر دارد که یکی از این عوامل ترافیک وناوگان حمل ونقل عمومی وخصوصی است.

وی بیان کرد: در سطح این شهرستان نظرآباد ۲۰ دستگاه بنز قدیمی ۴۰۵ مربوط به شهرداری ، ۷۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس نیز بخش خصوصی و ۴۷۵ دستگاه تاکسی فعالیت می کنند که با بررسی بعمل آمده عمر متوسط اتوبوس های با سوخت خودرو یورو ۲ بالای ۱۵ سال و همچنین تاکسی ها نیز عمر متوسط ۱۰ سال دارند .

وی از تمام مالکان خودروها خواست نسبت به معاینه فنی خودروهای خود اقدام و از تردد خودروهای دودزا خودداری کنند.

شهرستان ۱۶۰ هزار نفری نظرآباد واقع در ۴۵ کیلومتری غرب کرج از مناطق دچار آلودگی هوا در استان البرز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha