۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۳۳
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 85361694
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شکارچی حیات وحش در دام محیط بانان نظرآباد

۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۳۳
کد خبر: 85361694
شکارچی حیات وحش در دام محیط بانان نظرآباد

کرج - ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نظرآباد اعلام کرد : با پیگیری ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان یکی از شکارچیان حیات وحش به دام محیط بانان افتاد.

«محمد محمودی» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست نظرآباد پس از سه روز پیگیری و تعقیب موفق به دستگیری یک متخلف حیات وحش که اقدام به زنده گیری پرنده کبک کرده بود شدند.

وی اظهار کرد: محیط بانان در سطح یکی از روستاهای اطراف شهرستان با هماهنگی با دادستانی و همراهی نیروی های فراجا موفق به کشف سه قطعه پرنده کبک و چند تله زنده گیری پرنده از این متخلف شدند که با تشکیل پرونده متخلف برای سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت.

محمودی گفت: بر اساس قانون شکار و صید حمل و نگهداری حیات وحش جرم محسوب می شود و در این موضوع خط قرمز نیروهای یگان حفاظت می باشد.

ارایه آموزش های زیست محیطی در ۱۰ مدرسه

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نظرآباد در ادامه با اشاره به هفته هوای پاک، افزود: یکی از برنامه های اجرا شده در این هفته ارایه آموزش های زیست محیطی به دانش آموزان در ۱۰ خانه محیط زیست مستقر در این شهرستان است که در این برنامه به دانش آموزان آموزش ها و توضیحات لازم در خصوص حفظ محیط زیست، استفاده نکردن از کیسه های پلاستیکی، هوا، آشنایی با کار محیط بانان و آلوده نکردن آب و زمین و وضعیت تالاب صالحیه ارایه شد.

وی با بیان اینکه در این آموزش ها جوایزی نیز به دانش آموزان اهدا می شود، اظهار کرد: در این برنامه مسابقات نقاشی با موضوع محیط زیست و انشاء با موضوع هوا و زمین در بین دانش آموزان برگزار می شود تا ذهن آن ها درگیر مسایل محیط زیست شود.

کاشت ۱۵۰ اصله درخت به یاد شهدای محیط زیست

شکارچی حیات وحش در دام محیط بانان نظرآباد

محمودی در ادامه یکی دیگر از برنامه های هفته هوای پارک را کاشت ۱۵۰ اصله درخت به یاد ۱۵۰ شهید محیط زیست در سایت اداری نظرآباد عنوان کرد و گفت: این برنامه به همت سازمان فضای سبز و پارک های شهرداری نظرآباد با حضور مسوولان محلی و مردم اجرا شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha