۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۹:۲۵
کد خبرنگار: 3091
کد خبر: 85303615
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۵ اثر به دبیرخانه چهارمین دوره جایزه کتاب سال خوزستان ارسال شد

اهواز - ایرنا - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به ارسال ۶۵ اثر به دبیرخانه چهارمین دوره جایزه کتاب سال خوزستان گفت: این آثار بعد از بررسی، برای داوری نهایی به "خانه کتاب و ادبیات ایران" ارسال شدند.

به گزارش ایرنا مجید منادی یکشنبه در آیین اختتامیه چهارمین جایزه کتاب سال خوزستان در سالن اجتماعات سازمان حج و زیارت خوزستان افزود: در این دوره هشت عنوان کتاب به مرحله دوم داوری راه یافت که هر اثر را حداقل ۲ داور مورد ارزیابی قرار دادند. همچنین داوران پس از بررسی ۲ عنوان کتاب را برگزیده و پنج عنوان کتاب را شایسته تقدیر اعلام کردند.

وی افزود: در بخش خوزستان شناسی ۱۰ اثر به دبیرخانه جشنواره چهارمین دوره کتاب سال خوزستان ارسال شد که در این بخش، ارزیابی توسط داوران خوزستانی انجام شد و سه اثر برگزیده این بخش شدند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی همزمان با هفته کتاب در استان بیان کرد: پانزدهمین دوره جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در دزفول، اختتامیه سی و پنجمین جشنواره تئاتر خوزستان و برنامه‌های فرهنگی در حوزه کانون مساجد و قرآن از جمله برنامه‌های فرهنگی اجرا شده هستند.

وی افزود: میزان سرانه مطالعه و مراجعه به کتاب، متناسب با فرهنگ، هنر و تاریخ ما نیست و از این نظر بعضی از گزارش های مربوط به حوزه کتاب و کتابخوانی، نگرانی هایی را ایجاد کرده است.

منادی با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی در حوزه کتاب بیان کرد: اگر مطالعه کتاب یک اولویت است باید مجموعه‌ای از کارها و فعالیت ها در این حوزه انجام شود.

مدیر کل ارشاد خوزستان با اشاره به برگزیده شدن روستای ساریه خوزستان در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب گفت: فعالیت هایی از این قبیل در حوزه کتاب وجود دارد ولی با کار کارشناسی و آسیب شناسی در حوزه فرهنگ و ترویج کتابخوانی می توان ظرفیت ها را تقویت کرد.

ضرورت هم افزایی دستگاه ها در حوزه کتاب و کتابخوانی

وی با اشاره به مطالعه کتاب با شیوه‌های مختلف غیر سنتی از طریق روش های جدید و فناورانه گفت: در این مسیر همگرایی و هم افزایی دیگر دستگاه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی در جذب مخاطب و افزایش سرانه مطالعه تاثیر گذار است.

منادی ادامه داد: با همکاری مجموعه بسیج و سپاه خوزستان در ۱۱۰ نقطه که در مباحث اعتقادی دچار آسیب‌هایی بودند؛ کتابخانه‌های کوچک ایجاد شد تا از چالش های احتمالی فرهنگی پیشگیری شود.

به گزارش ایرنا در اختتامیه چهارمین جایزه کتاب سال خوزستان از برگزیدگان و نویسندگان چهارمین دوره کتاب سال خوزستان، مروجان کتابخوانی، فعالان و خادمان حوزه نشر با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

همچنین از پوستر پنجمین دوره کتاب سال خوزستان با حضور جمعی از مسئولان استان و اهالی فرهنگ، هنر و رسانه رونمایی شد.

۶۵ اثر به دبیرخانه چهارمین دوره جایزه کتاب سال خوزستان ارسال شد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha