۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۷:۳۱
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 85303578
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

بیشتر مراجعه بیماران تنفسی در اصفهان بدلیل آنفلوآنزاست

اصفهان - ایرنا - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه بیشتر مراجعه بیماران دارای علائم تنفسی به مراکز درمانی در این روزها بدلیل ابتلا به آنفلوآنزاست، از خانواده‌ها خواست تا فرزندان خود را در صورت داشتن علائم سرماخوردگی به مدرسه نفرستند.

پژمان عقدک روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود دو سوم از بیمارانی که بدلیل مشکلات تنفسی در بیمارستان ها، بستری هستند به آنفلوآنزا مبتلا شده اند.

وی اظهار داشت: ابتلا به آنفلوآنزا از اواسط مهر در کشور و اصفهان افزایش یافت، اکنون به سطح پایداری رسیده است و پیش‌بینی می شود تا پایان آذر این وضعیت ادامه داشته باشد.

عقدک اضافه کرد: شواهد و بررسی های میدانی در زمان حاضر نشان می دهد که تعداد بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی که به آنفلوآنزا مبتلا شده اند بیشتر از کرونا و سرماخوردگی است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به خانواده ها تاکید و توصیه کرد که با توجه به اینکه دانش آموزان به خوبی امکان حفاظت از خود در برابر بیماری ها را ندارند، اگر فرزندان آنها دارای علائم سرماخوردگی و تنفسی هستند به مدرسه نفرستند زیرا این بیماری به سایر همکلاسی های آنها منتقل می‌شود.

وی درباره آمار کرونا نیز خاطرنشان کرد: در پنج ماه گذشته مرگ و میر ناشی از این بیماری در استان نداشتیم و در هر هفته بین یک تا ۱۰ مورد بستری بیماران دارای علائم کووید-۱۹ داریم.

عقدک درباره اینکه چند روز استراحت برای بیماران مبتلا به آنفلوآنزا تجویز می شود، توضیح داد: این موضوع به مسائلی مانند شدت بیماری در فرد و میزان قابلیت انتقال بیماری به دیگران بستگی دارد و نمی توان نسخه واحدی را برای همه پیچید.

وی افزود: به دلیل برخی سوء استفاده ها که از تجویز مرخصی استعلاجی صورت گرفته، ممکن است برخی از توصیه های پزشکی که جنبه علمی دارد، با ابعاد اجرایی درگیر شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین با تاکید بر اینکه بیماری های ویروسی نیازی به تجویز آنتی بیوتیک ندارد، گفت: به مردم توصیه می شود که اگر در محیط بسته و تجمعی قرار می گیرند که فرد دارای علائم بیماری های تنفسی در آنجا حضور دارد از ماسک استفاده کنند.

عقدک درباره اینکه آیا میزان مراجعه بیماران قلبی ریوی به مراکز درمانی در روزهای اخیر که آلودگی هوای اصفهان افزایش یافت، بیشتر شده است، تصریح کرد: این اطلاعات باید از معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی گرفته شود.

استان اصفهان بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که امور درمانی و بهداشتی بیش از چهار میلیون و ۷۰۰ هزار از آنها در ۲۶ شهرستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha