ده‌ها معترض به جنایات رژیم صهیونیستی در نیویورک دستگیر شدند

تهران – ایرنا – نیویورک تایمز از بازداشت ۳۴ نفر از حامیان فلسطین در رژه روز شکرگزاری توسط پلیس نیویورک خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از این رسانه آمریکایی، ‌حامیان فلسطین در مراسم رژه سالانه روز شکرگزاری میسیز (Macy’s parade)، ‌با به اهتزاز در آوردن پرچم این کشور و سر دادن شعارهایی در حمایت از آزادی فلسطین خواستار برقراری آتش‌بس دائمی میان رژیم صهیونیستی و حماس شدند.
برخی از تظاهرکنندگان به یاد قربانیان حملات نظامی رژیم اسرائیل به غزه با لباس‌های سفید آغشته به خون در این رژه حاضر شده و کشتن کودکان و غیرنظامیان در این باریکه و کرانه باختری را محکوم کردند.
پلیس نیویورک ۳۴ نفر از این تظاهرکنندگان در این مراسم را با اتهامات جعلی همچون ایجاد اخلال در رژه دستگیر کرد. پلیس اقدامات این معترضان به جنگ علیه مردم فلسطین را به عنوان شرارت جنایی طبقه‌بندی کرده‌است.
نیویورک‌تایمز می‌افزاید: این نوع اعتراض در مراسم‌ مذهبی نیویورک تنها یکی از چندین تظاهرات ضداسرائیلی در تعطیلات شکرگزاری بود که در سراسر امریکا برگزار شد.
گزارش‌ها حاکی از آن است که مخالفان رژیم صهیونیستی در آمریکا از هر فرصتی همچون تعطیلات خرید جمعه سیاه (بلک دی) برای نشان دادن خشم و انزجار خود علیه کابینه جنگ‌طلب نتانیاهو استفاده کرده اند.
گفتنی است در اوایل هفته جاری، اسرائیل و حماس بر سر آتش بس‌موقت توافق کرده و روز جمعه ده‌ها اسیر اسرائیلی از غزه در ازای آزادی ده‌ها زن و کودک فلسطینی که سال‌ها در زندان‌های اسرائیل بودند، ‌آزاد شدند.
خبرگزاری شهاب فلسطین به نقل از سازمان‌های حقوق بشری اعلام کرد که از زمان آغاز حملات علیه غزه در هفت اکتبر (۱۵ مهرماه) با احتساب هزاران فلسطینی زیر آوار، ۲۰ هزار و ۳۱ فلسطینی شهید شده‌اند که از این تعداد، هشت هزار و ۱۷۶ تن کودک هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha