۸۶ درصد روستاهای آذربایجان‌غربی از اینترنت پرسرعت بهره‌مند هستند

مهاباد- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: ۸۶ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از اینترنت پرسرعت بهره‌مند هستند که طبق این آمار، از تعهد سند تکلیفی برنامه ششم توسعه ۶ درصد جلوتر هستیم.

قاسم جلیلی نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پوشش اینترنت روستایی تکلیف شده برای استان در برنامه ششم توسعه حدود ۸۰ درصد بود که این میزان تاکنون به ۸۶ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: ضریب برخورداری از اینترنت روستایی در بعضی از شهرهای استان از جمله مهاباد با میانگین ۹۳ درصد نزدیک به میانگین کشوری است.

مدیرکل ارتباطات و فنآوری اطلاعات آذربایجان غربی با اشاره اولویت های وزارتخانه در دولت سیزدهم اضافه کرد: توسعه شبکه فیبر نوری با هدف ارائه خدمات اینترنت با سرعت چندین برابر نمونه قبلی و حرکت به سوی دولت الکترونیک به طور جدی در دستور کار قرار دارد.

جلیلی نژاد بیان کرد: نزدیک به ۸۰ درصد اینترنت فعال منطقه مربوط به تلفن های همراه بوده که با توسعه فیبر نوری در محله های مختلف و استفاده از اینترنت ثابت، فشار روی اینترنت همراه کاسته و کیفیت خدمات اینترنت حداقل تا ۳۰ سال آینده جوابگو خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه سرعت انجام این طرح در استان بسیار قابل توجه است، ادامه داد: هم اکنون ۴۶ کیلومتر از شبکه فیبر نوری در شهرهای مختلف استان تکمیل شده و این روند همچنان ادامه دارد.

آذربایجان‌غربی دارای ۲ هزار و ۱۹۲ روستای بالای ۲۰ خانوار بوده و انجام پروژه توسعه اینترنت روستایی در مابقی روستاهای استان به جهت موقعیت جغرافیایی خاص و هم مرزی با سه کشور همسایه و وجود ۹۶۰ کیلومتر طول نوار مرزی با این کشورها و کوهستانی و سردسیری منطقه، با هزینه‌های بالاتر و البته سختی بیشتری همراه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha