۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۰۳
کد خبرنگار: 1015
کد خبر: 85298272
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس اداره گاز گناوه: نصب وسایل گرمایشی به افراد غیرمتخصص داده نشود

گناوه – ایرنا – رئیس اداره گاز گناوه گفت: با توجه به شروع استفاده از وسایل گازسوز در این منطقه، مردم باید جهت نصب و تنظیم دستگاه‌های گازسوز از جمله بخاری و آبگرمکن از سپردن به افراد ناآشنا و غیرمتخصص پرهیز و از نمایندگی‌ها و تعمیرکاران مجاز بهره گیرند.

"سیدمحمد هاشمی" روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برای استفاده از وسایل گرمایشی گازسوز توسط مردم این منطقه نیاز است که به نکات ایمنی توجه و اهتمام جدی شود تا از هرگونه حوادث ناگوار جلوگیری شود.

وی گفت: حوادث ناشی از گاز به ۲ دسته شامل آتش سوزی و انفجار و گاززدگی(گازگرفتگی) می‌شود که رعایت نکات ایمنی بخصوص در زمان نصب و استفاده از وسایل با بکارگیری افراد متخصص بسیار ضروری و مهم است.

وی افزود: محکم نبودن شلنگ گاز به دستگاه گازسوز عاملی برای نشت گاز و موجب ایجاد جرقه و شعله خواهد شد که باید شهروندان مراقبت کنند.

رئیس اداره گاز گناوه ادامه داد: فرسودگی و غیر استاندارد بودن شلنگ اتصال و بلند بودن آن به دستگاه گازسوز نیز می‌تواند باعث نشت گاز و اتفاقات ناگوار شود.

وی بیان کرد: نداشتن دودکش مناسب و غیراستاندارد و نبود تهویه در فضای منزل بخصوص برای بخاری و آبگرمکن خطرناک و موجب حوادث ناگوار و گاززدگی (گازگرفتگی) و خفگی می‌شود.

رئیس اداره گاز گناوه: نصب وسایل گازسوز سرمایشی به افراد غیرمتخصص داده نشود

هاشمی اظهارداشت: بررسی کلاهک دودکش علاوه بر جلوگیری از نفوذ باران، اشیا و پرندگان، باعث جلوگیری از سوختن نامنظم شعله بخاری گازسوز در منزل خواهد شد.

رئیس اداره گاز گناوه گفت: داغ بودن لوله رابط به دستگاه گازسوز نشان دهنده عملکرد و مکش صحیح آن است و در صورتی که سرد باشد خطرناک است که باید نسبت به برطرف کردن نواقص آن اقدام شود.

وی افزود: مشترکان از دستگاه‌های گازسوز دارای مشعل "ترموکوپل" که باعث ممانعت از پخش و بوی گاز در هنگام خاموش شدن شعله اجاق گاز موقع سرریزشدن غذا می‌شود، استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه در فصل سرد پارسال در شهرستان گناوه گاززدگی برای شهروندان رخ نداد، از مردم خواست نکات ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز سرمایشی را رعایت کرده تا بدون مشکل و اتفاقی امسال را سپری کنند.

هاشمی گفت: از مشترکان گاز درخواست می‌شود در صورت هرگونه بروز حادثه منجر به نشت گاز، با حفظ خونسردی کامل با شماره ۱۹۴ امداد گاز تماس بگیرند.

رئیس اداره گاز گناوه تعداد مشترکان این شهرستان را ۲۷ هزار و ۴۰۰ مشترک اعلام کرد.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر دارای ۱۱۰ هزارنفر جمعیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha