بارش های رگباری باعث ایجاد سیلاب در فریدونشهر شد+ فیلم

اصفهان-ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: شدت بارش‌های رگباری عصر امروز دوشنبه باعث جریان یافتن سیلاب و روان‌آب‌های ناگهانی در منطقه «پشتکوه» روستای «کلوسه» فریدونشهر شد.

منصور شیشه‌فروش شامگاه دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: تاکنون بدنبال ایمن‌سازی و اقدامات انجام شده، گزارش تخریب منازل و تاسیسات گزارش نشده اما به بخشی از راه ها و مزارع کشاورزی منطقه خسارت وارد شده است.

مدیر کل مدیریت بحران همچنین از مسدود شدن گردنه «بیژن» سمیرم و برخی از مسیرهای سخت‌گذر (صعب‌العبور) بدنبال فعالیت سامانه بارشی امروز دوشنبه خبر داد.

وی افزود: بدلیل خطر رانش سنگ و شرایط کولاک و برف در گردنه بیژن، تردد در این مسیر تا اطلاع بعدی برای حفظ ایمنی مسافران مسدود است و پس از عبور سامانه بارندگی از سوی راهداران کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی می‌شود.

گردنه بیژن، منطقه‌ای سخت‌گذر در مسیر بین استانی روستای«نورآباد» از توابع پادنای سمیرم اصفهان تا شهر سی سخت مرکز شهرستان دناست که در ایام سردِ سال، ارتفاع برف در آن به بیش از سه متر می‌رسد و موجب ریزش بهمن می‌شود. طول این مسیر، از انتهای روستای نورآباد تا سی سخت ۲۰ کیلومتر است که ۱۲ کیلومتر آن در حوزه اصفهان و هشت کیلومتر در حوزه کهگیلویه و بویراحمد است. این گردنه از نام یک سردار ایرانی به نام بیژن گرفته شده است که همراه سربازانش هنگام گذر از این گردنه که میان دو قُله نزدیک به هم جای دارد، در زیر خروارها برف ناپدید شد.

شیشه‌فروش خاطرنشان کرد: ۲۵ آبان امسال بارش نخستین برف پاییزی، گردنه بیژن را مسدود کرد که با کوشش نیروهای امدادی اداره کل حمل و نقل جاده ای، بازگشایی و امروز دوباره با بارش سنگین برف و بخاطر حفظ ایمنی مسافران، تا اطلاع بعدی مسدود شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: ۲۷۵ تیم امدادی از عوامل پلیس راه، خدمات شهری شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، هلال احمر، اورژانس جاده‌ای و راهداری با آماده باش کامل در جاده‌های مناطق غرب و جنوب استان مستقر شدند.

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی اصفهان، دیروز یکشنبه از ورود سامانه ناپایدار جوی از بعدازظهر امروز دوشنبه ۲۹ آبان از سمت مناطق غرب و جنوب استان خبر داده بود.

بارش برف و باران در مناطق غرب و جنوب اصفهان با فعالیت این سامانه پیش بینی می‌شود و این سامانه در مناطق همجوار با استان‌های همجوار چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و فارس از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

تاکنون بیشترین بارش‌ها به ترتیب از اسلام‌آباد موگویی با حدود ۳۸، فریدونشهر با ۲۴، بویین و میاندشت با ۱۸/۸ و گلپایگان با ۱۳/۶ میلیمتر گزارش شده است.

اصفهان نیز هم‌اکنون بارانی است و تردد خودروها در سطح خیبان های این کلانشهر بدلیل لغزندگی معابر با کُندی پیش می‌رود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha