مجتمع روی بندرعباس همچنان رویِ پاشنه استمدادخواهیِ کارگران
عکس: آرشیو

بندرعباس-ایرنا- حدود ۸۰ نفر از کارگران شرکت روی بندرعباس با حضور مقابل فرمانداری ، خواهان کمک مسوولان برای حل مسائل صنفی و مشکلات خود در این مجتمع شدند.

کارگران روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، تعطیلی متناوب شرکت و توقف تولید را دلیل اصلی مشکلات اعلام کردند.

به گفته کارگران، سوءمدیریت و مسائل پنهانی موجب شده روند تولید در این شرکت دچار وقفه شود و شاغلان در این واحد صنعتی از حق و حقوق واقعی خود باز بمانند.

یکی از کارگران به عنوان نماینده سایرین گفت: شرکت یک ماه کار می کند و ۱۰ماه تعطیل می شود و دلیل آن را نیز کمبود مواد اولیه اعلام می کنند و به بهانه تعطیلی، حقوق کارگران با تاخیرهای طولانی مدت و به صورت حداقلی پرداخت می شود.

کارگران شرکت روی سپس به داخل ساختمان فرمانداری دعوت شدند و گفت وگوی آنان از اوایل ساعت کاری با بخش های مرتبط تا ساعت ۱۵ ادامه داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا از فرمانداری بندرعباس، مقرر شد سازمان صنعت ، معدن و تجارت هرمزگان مشکلات مطرح شده را پیگیری و نتیجه را اعلام کند.

این شرکت از حدود سه سال قبل با مشکلاتی در تولید مواجه شد و از ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ پس از طی بحران هایی، به تعطیلی کشیده شد.

در جریان سفر اول رییس جمهور به هرمزگان، آیت‌الله رییسی دستور ویژه ای برای تامین مواد اولیه و رفع مشکلات این واحد صنعتی صادر کرد که موجب شد چهارم تیرماه ۱۴۰۱ کارخانه روی در مراسمی با حضور استاندار هرمزگان احیا شده و با ۲۶۰نفر نیروی کار به چرخه تولید بازگردد.

مهدی دوستی در مراسم یاد شده مهم ترین مسائل این کارخانه را رفع مشکل فضای انباشت، قراردادها و دیگر مسائل و مشکلات حقوقی میان تامین کننده مواد اولیه و شرکت اعلام کرد.

همزمان رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان نیز اظهارداشت: محصولات تولیدی این شرکت کنسانتره (پودر) روی و شمش روی است که ظرفیت سالیانه آن ۲۲ هزار و ۴۰۰ تن کنسانتره روی و ۱۸ هزار تن شمش روی است.

خلیل قاسمی تصریح کرد: از مشکلات این کارخانه که منجر به متوقف شدن تولید آن می شود، نبود امکان تامین خاک روی به عنوان مواداولیه اصلی خط تولید شمش به دلیل کمبود خاک داخلی و نبود امکان رقابت با سایر شرکت ها جهت خرید از بورس به دلیل بُعد مسافت و همچنین هزینه بالای خاک وارداتی است.

وی در آن مقطع خواستار تخصیص مستمر سهمیه خاک روی با عیار ۲۰ درصد، خارج از فرآیند بورس برای شرکت های تولید روی بندرعباس و ذوب و احیای روی قشم شد.

هرچند در آن مقطع اعلام شد مشکلات کارخانه روی حل شده است اما پس از مدتی مشکلات گذشته تکرار شد و کارگران شرکت نارضایتی خود را با مراجعه به مراجع مختلف اعلام کردند و این داستان همچنان بر روی پاشنه استمدادخواهی می‌چرخد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha