دیپلمات‌های کشورهای عرب و مسلمان در پکن پایان جنگ غزه را خواستار شدند

تهران- ایرنا - دیپلمات‌های کشورهای عرب و مسلمان در پکن به عنوان بخشی از برنامه سفر برای پایان دادن به خصومت و جنگ و مجوز ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه امروز دوشنبه آتش‌بس فوری را خواستار شدند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از استریت تایمز، هیاتی از دیپلمات‌های کشورهای عرب و مسلمان که قرار است با نمایندگان رسمی کشورهای عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد دیدار کنند امروز در پکن خواستار پایان دادن به جنگ غزه و آتش بس فوری شدند. این افراد همچنین در حال فشار آوردن به کشورهای غربی برای رد توجیه اسرائیل برای اقداماتش علیه فلسطینیان به عنوان دفاع از خود هستند.

دیپلمات هایی از کشورهای عربستان سعودی، اردن، مصر، اندونزی، فلسطین و سازمان همکاری اسلامی با وانگ یی دیپلمات ارشد چینی دیدار کردند.

فیصل بن فرحان السعود وزیر امورخارجه عربستان گفت: ما به اینجا آمدیم تا اخطاری جدی دهیم؛ اینکه باید فورا جنگ و کشتار را متوقف کنیم و کمک های بشردوستانه را به غزه ارسال کنیم.

اجلاس مشترک اسلامی-عربی در ریاض که اوایل ماه جاری میلادی برگزار شد، دیوان کیفری بین الملل را به تحقیقات در مورد ارتکاب جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت در جنگ غزه و توسط رژیم صهیونیستی، ترغیب کرد.

عربستان سعودی به دنبال راه‌هایی برای فشار آوردن به آمریکا و اسرائیل برای پایان دادن به بحران غزه است. بدین منظور محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سران کشورهای عرب و مسلمان را گردهم آورد تا این پیام را با قدرت به گوش این کشورها برساند.

بنابر اظهارات حماس، دستکم ۱۳ هزار فلسطینی در بمباران های اسرائیل به شهادت رسیدند که ۵ هزار و ۵۰۰ تن آنان کودک بودند.

ایریت بن آبا سفیر اسرائیل در پکن امروز در جمع خبرنگاران خارجی گفت امیدوار بود هیچ بیانیه ای از این دیدار درباره آتش بس منتشر نمی شد، چرا که اکنون زمان مناسب برای پرداختن به این موضوع نیست.

وی در ادامه افزود اسرائیل امیدوار بود این هیات درباره اسرای که نزد حماس صحبت می کرد و آزادی فوری این افراد را بدون هیچ پیش شرطی خواستار می شد و باید درباره نقش مصر در تسهیل کمک رسانی مذاکراتی انجام می شد.

در پایان وانگ یی تصریح کرد پکن دوست و برادر کشورهای عرب و مسلمان است و همواره قاطعانه از عدالت برای مردم فلسطین در احقاق حقوق و منافع ملی مشروع شان حمایت کرده است.

به علاوه وی اتخاذ راه حلی برای دو کشور در راستای ایجاد فلسطینی مستقل را خواستار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha