۴۵۰هزار ازدواج دانشجویی از سال ۱۳۸۶ تاکنون/۳ چالش اصلی ازدواج دانشگاهیان

تهران - ایرنا - رییس دبیرخانه ستاد ازدواج دانشگاهیان کشور، کمبود خوابگاه‌های متأهلی، دغدغه شغل و مسکن و هزینه جهیزیه و معیشت را از اصلی ترین چالش‌های اصلی ازدواج دانشگاهیان عنوان کرد و گفت: ۴۵۰ هزار ازدواج دانشجویی از سال ۱۳۸۶ تاکنون ثبت شده است.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، نصرالله داودوندی در چهارمین جلسه از سلسه جلسات ارزیابی میزان تحقق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی با موضوع ارزیابی میزان اجرایی شدن مصوبه "سند ترویج و تسهیل ازدواج دانشگاهیان" ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده و مشکلات پیش روی اجرای این سند گفت: تاکنون ۳ جلسه این ستاد در سال گذشته برگزار شده و تقسیم کار دستگاه‌ها در آن صورت گرفته است که در این خصوص هماهنگی‌های لازم برای اجرایی‌سازی نیز انجام شده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۴۵۰ هزار ازدواج دانشجویی در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از سال ۱۳۸۶ تاکنون ثبت و انجام شده است که براساس پژوهش انجام شده در سال ۱۴۰۱ این ازدواج ها از ۹۴ درصد پایداری برخوردار بوده است.

۴۵۰ هزار ازدواج دانشجویی از سال ۱۳۸۶ تاکنون/۳ چالش اصلی ازدواج دانشگاهیان


رییس دبیرخانه ستاد ازدواج دانشگاهیان کشور در ادامه به تبیین اقدامات و برنامه‌های طراحی شده در این حوزه پرداخت و اظهار داشت: ازدواج به‌هنگام، ترویج ازدواج آسان، کاهش مهاجرت دانش‌آموختگان، کاهش آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه‌ها، انتخاب آگاهانه، امکان تحصیل توأمان با ازواج، بخشی از مزیت های ازدواج‌های دانشجویی است.

داودوندی همچنین "کمبود خوابگاه‌های متأهلی"، "دغدغه شغل و مسکن" و "هزینه جهیزیه و معیشت" را سه مساله و چالش اساسی در ازدواج‌های دانشجویی عنوان کرد و افزود: برای رفع این چالش‌ها راهبردها و اقدامانی طراحی شده است.

همچنین نمایندگان دستگاه های اجرایی عضو ستاد ترویج و تسهیل ازدواج دانشگاهیان در این جلسه گزارشی از اقدامات خود در اجرایی شدن مصوبه ارائه کردند.

مهم ترین موانع مطرح شده توسط دستگاه‌ها در اجرای کامل این سند؛ کمبود منابع مالی و لزوم تصویب دستورالعمل‌ها و تکمیل نظام مسایل بود.

بر اساس اعلام شورای عالی انقلاب فرهنگی، "سند ترویج و تسهیل ازدواج دانشگاهیان" در جلسه ۷۳۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی در ۲۶ آبان ۱۴۰۰ تصویب و در شهریور ماه ۱۴۰۱ از سوی رییس جمهوری ابلاغ شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha