۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۹:۱۰
کد خبر: 85292530
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه یزد: نماز در مدارس تقویت شود

۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۹:۱۰
کد خبر: 85292530
امام جمعه یزد: نماز در مدارس تقویت شود

یزد- ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: اقامه نماز امری فردی با آثار اجتماعی بسیارارزشمند و ضروری است و باید در مدارس و بین دانش آموزان تقویت شود.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله محمدرضا ناصری روز چهارشنبه در نهمین اجلاس نماز استان یزد در مصلای شهرستان تفت افزود: اگر نماز از مدارس و بین دانش آموزان نهادینه و تقویت شود توطئه فرهنگی و تهدید نرم دشمنان بی اثر است.

وی، برگزاری نماز را فرصتی ارزشمند برای برقراری ارتباط با خدا در جامعه و بین اقشار مختلف ذکر کرد و گفت: نباید از آن دور شویم که اگر اینگونه شد دچار آسیب و فتنه خواهیم شد.

ناصری اظهار کرد: آموزش و پرورش و همه دست اندرکاران امر تعلیم و تربیت باید بکوشند فرهنگ و هویت دینی به خصوص نماز را در کودکان و نوجوانان تقویت کنند که این امر رسالتی دینی و انقلابی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد هم در این نشست به مسائل غزه و فلسطین اشاره کرد و گفت: باید مسلمانان و آزادیخواهان جهان این جنایت‌ها و خباثت‌ها را محکوم کنند.

علی اکبر عزیزی از دست اندرکاران برگزاری اجلاس استانی نماز در شهرستان تفت تشکر کرد و گفت: باید همه برای تقویت برگزاری نماز در جامعه وظایف خود را با جدیت انجام دهند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان یزد هم در مراسم هدف از برگزاری اجلاس نماز را علاوه بر ترویج فرهنگ نماز، ارائه گزارش از برنامه‌های این حوزه، ضعف‌ها و کمبودها در مساجد، مدارس، جاده‌های بین راهی و کارخانجات در استان برشمرد.

حجت‌الاسلام سید اکبر موسوی افزود: اجلاس امسال با شعار «نماز، نسل نو با رویکرد نقش مدرسه، مسجد و دانشگاه» برگزار شد.

امام جمعه یزد: نماز در مدارس تقویت شود

وی از راه‌اندازی مجمع خیرین مسجدساز و نمازخانه ساز برای نخستین بار در این استان خبر داد و افزود: هدف از ایجاد این مجمع، ساخت مسجد در مناطق محروم و دورافتاده یا تعمیر مساجد، ساخت نمازخانه مدارس و نمازخانه بین‌راهی است.

این مسئول گفت: سال گذشته حدود ۶ هزار متر از نمازخانه‌های مدارس به همت خیران، ادارات و نوسازی مدارس به فرش سجاده‌ای مفروش شد و کمتر از ۱۰ هزار متر دیگر نیاز است تا مدارس به فرش سجاده‌ای مفروش شود.

در این مراسم همچنین از برخی دستگاه‌های فعال در حوزه نماز، مدیران و مربیان پرورشی و همچنین دانش آموزان فعال در زمینه ترویج فرهنگ نماز تجلیل شد.

اجلاس کشوری نماز هر سال در یکی از استان‌ها برگزار می‌شود و امسال سی‌امین اجلاس کشوری آذرماه در زنجان برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha