۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۷:۲۲
کد خبر: 85290874
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سه جشنواره مازندران در تقویم گردشگری کشور ثبت شد

ساری-ایرنا-سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از ثبت سه جشنواره گردشگری مازندران در تقویم رویدادهای گردشگری ایران خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، ‌مهدی اسحاقی افزود: جشنواره های انار بهشهر، گل گاوزبان جنت رودبار رامسر و بهار نارنج بابل در تقویم رویدادهای گردشگری ایران ثبت شده است.

وی ادامه داد : در حال حاضر بیش از ۷۰ جشنواره و رویداد گردشگری در استان مازندران شناسایی شده است.

سه جشنواره مازندران در تقویم گردشگری کشور ثبت شد

شهرستان بهشهر در شرق مازندران یکی از قطب های تولید انار است که از نظر تولید انار ترش خودرو و ارگانیک، رتبه دوم کشوری را دارا و در تولید انواع انار از گونه های مختلف هم در استان مازندران حائز اهمیت فراوان است.

حدود ۶۰ درصد انار برداشت شده از باغ های بهشهر، به صورت تازه به مصرف خوراکی مستقیم می رسد و بقیه آن به صورت رب، آب انار و دیگر فراورده ها مصرف می شود.

سه جشنواره مازندران در تقویم گردشگری کشور ثبت شد

همچنین برگزاری جشنواره بهارنارنج از دهه ۸۰ پس از تصویب شورای اسلامی شهر بابل و نام گذاری این شهر به نام شهر بهارنارنج در دستور کار گرفت و از سال ۹۰ با عنوان جشنواره ملی برگزار می شود.

سه جشنواره مازندران در تقویم گردشگری کشور ثبت شد

دهستان جنت رودبار در شهرستان رامسر با ۴۶ روستا جز اصلی ترین منطقه کشت گل گاوزبان و پایتخت این محصول در ایران به شمار می‌رود. از اوایل دهه ۹۰ برگزاری جشنواره ملی گل گاوزبان دراین منطقه برگزار می شود.
سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران همچنین در خصوص پیگیری ها برای ثبت دیگر جشنواره ها و رویدادهای فرهنگی و میراثی استان خبرداد و گفت که برای ۱۴ جشنواره و رویداد دیگر استان نیز پرونده تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: با تکمیل این پرونده ها در مجموع ۱۷ جشنواره و رویداد گردشگری در تقویم رویدادهای گردشگری ایران به ثبت خواهد رسید.

اسحاقی گفت: یکی از برنامه‌های معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران جذب گردشگر از طریق اشاعه فرهنگ و آیین‌های مردمان مازندران است که قطعا با ثبت این رویدادها می‌توان در مسیر ماندگاری آن‌ها نیز تلاش کرد و این جشنواره‌ها را به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری مازندران در نظر گرفت.

گردشگری ملی به آن دسته از رویدادهای گردشگری گفته می‌شود که حداقل یکی از دو شرط برخورداری از بازدیدکنندگان و یا مشارکت‌کنندگان حداقل ۱۰ استان مختلف کشور را دارا بوده و برگزاری آن منجر به شکل‌گیری سفر در مقیاس ملی شود.

دستورالعمل ثبت رویدادها در تقویم رویدادهای گردشگری کشور در تابستان سال گذشته توسط عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به استان‌های کشور ابلاغ شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha