۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۷:۵۴
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85290676
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارتقای کیفیت شبکه توزیع برق در زنجان با اجرای طرح‌های جهادی

زنجان - ایرنا - رفع ضعف ولتاژ برق و افزایش کیفیت شبکه‌های توزیع، یکی از ضروریات جلوگیری از ایجاد اختلال در مصرف این انرژی است که در استان زنجان نیز در دولت سیزدهم به همین منظور ۱۵۱ طرح جهادی به مرحله اجرا درآمد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‌ برق نیز مانند بسیاری از اختراعات و اکتشافات بشر، زندگی را برای عموم افراد جامعه تسهیل کرده و روند بسیاری از امور را سرعت بخشیده است به طوریکه امروزه شاید تصور زندگی بدون این انرژی سخت و دشوار باشد.

استفاده از انرژی برق در همه بخشهای خانگی، ‌ تجاری، ‌ صنعتی، ‌ کشاورزی، ‌اداری و عمومی از اهمیت خاصی برخوردار است چراکه زندگی همه افراد به نوعی با این انرژی گره خورده و نبود آن فعالیت های روزمره را با اختلال مواجه می کند.

امروزه تامین شبکه برق پایدار و مطمئن به یکی از مطالبات مشترکان برق در همه بخشها تبدیل شده است. از همین رو امروزه داشتن شبکه برق پایدار و مطمئن به یکی از مطالبات شهروندان تبدیل شده و تمام تلاش کارکنان این بخش نیز بر تامین این خواسته و ارتقای روزافزون کیفیت ارایه خدمات به مشترکان تمرکز یافته است.

هر سیستم برقی با مقدار تعیین شده ای از ولتاژ با دریافت از منبع تغذیه کار می کند اما گاهی اوقات مواردی باعث می شود که تمام ولتاژ منبع به مصرف کننده نرسد و به اصطلاح افت ولتاژ در مسیر ایجاد شود .

این وضعیت در مواقعی ممکن است به خراب شدن دستگاه برقی نیز منجر شود که جنس، قطر و طول سیم برق، همچنین جریان عبوری از سیم برق می تواند از دلایل افت ولتاژ و ضعف در عملکرد سیستم و در نهایت نارضایتی مشترکان باشد.

ارتقای کیفیت شبکه توزیع برق در زنجان با اجرای طرح‌های جهادی

بر این اساس شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با هدف افزایش کیفیت تامین برق، از ابتدای مهرماه سال جاری اقدام به اجرای طرح بزرگ ریشه کنی ضعف ولتاژ شبکه توزیع برق با شعار "‌ عزم جهادی " کرده است.

در این طرح جهادی، ضعف ولتاژ شبکه‌های توزیع نیروی برق با اجرای ۱۵۱ طرح جهادی در استان رفع می‌شود.

این طرح که با رویکرد افزایش کیفیت شبکه‌های توزیع برق استان و برقراری زیرساخت‌های تامین انرژی برای مشترکان جدید در سال‌های آینده و رفع افت ولتاژ اجرا می شود هم اکنون ۵۴ درصد پیشرفت دارد.

انتقال انرژی برق با شبکه فشار متوسط تلفات و افت ولتاژ کمتری دارد

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان در این خصوص گفت: طرح کاهش و رفع ضعف ولتاژ و تلفات برق به خصوص در مناطقی از استان که آپارتمانهای بلند مرتبه احداث شده است اجرا ‌می‌شود.

انتقال برق با شبکه فشار ضعیف به منازل به خصوص در مناطقی که بلند مرتبه سازی انجام شده است، ‌ پاسخگوی نیازها نیست و منجر به افت ولتاژ می‌شود. پیام جوادی با بیان اینکه انتقال انرژی برق با شبکه فشار متوسط نسبت به فشار ضعیف تلفات و افت ولتاژ کمتری دارد، افزود: انتقال برق به منازل در این استان از گذشته های دور با فشار ضعیف انجام می شد درحالیکه با افزایش ساخت و سازها به خصوص بلند مرتبه سازی این روش جوابگو نیست و باید تغییر کند.

وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده برای رفع این مشکل طی سالهای گذشته نتیجه مطلوب نداده است، یادآور شد:‌ بر همین اساس طرح جهادی رفع ضعف ولتاژ مطالعه و اجرای آن با ۱۵۱ پروژه آغاز شد که تاکنون با اجرای کامل ۸۱ طرح، هم اکنون ۵۴ درصد پیشرفت دارد.

جوادی تصریح کرد:‌ با اجرای این طرح ضعف شبکه توزیع برق در شهرستانهای خدابنده و ماهنشان به طور کامل برطرف شده است و در شهرستان‌های ابهر ۳۳ درصد، ایجرود ۲۷ درصد، ‌ سلطانیه ۴۴ درصد، طارم ۵۶ درصد، ‌ خرمدره ۵۰ درصد و در شبکه های شهرستان زنجان نیز ۵۳ درصد پیشرفت دارد.

جوادی با بیان اینکه این طرح در فازهای بعدی به اصلاح ضعف ولتاژ در ۲۰۰ نقطه افزایش خواهد یافت، افزود: این طرح با هدف مهار کاهش افت ولتاژ و تلفات به اجرا درآمده و قبل از آغاز فصل سرما و بارش برف و باران ۱۳۰ پست هوایی نصب خواهد شد تا در ۱۰ سال آینده مشکل افت ولتاژ در این مناطق قدیمی که بلندمرتبه‌سازی شده پیش نیاید.

وی گفت: همچنین در مناطق جدید در شهر زنجان مانند نقاطی که طرح نهضت ملی مسکن اجرا می شود از ابتدای برقرسانی موضوع ولتاژ برق کارشناسی شده است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

ارتقای کیفیت شبکه توزیع برق در زنجان با اجرای طرح‌های جهادی

مرحله اول ‌طرح جهادی رفع ضعف ولتاژ در شهرستان ماهنشان به اتمام رسید

قائم مقام مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان نیز از اتمام پروژه‌های طرح جهادی ریشه‌کنی ضعف ولتاژ برق در شهرستان ماهنشان خبر داد و گفت:‌ عزم جهادی ریشه‌کنی ضعف ولتاژ شبکه‌های توزیع نیروی برق با هدف ارائه برق پایدار در سراسر استان با رویکرد افزایش کیفیت شبکه‌های توزیع برق اجرا می‌شود و برقراری زیرساخت‌ها برای تامین انرژی مشترکان جدید در سال‌ها آینده نیز از اهداف بلند مدت طرح جهادی رفع افت ولتاژ است.

داود دولتیاری افزود: طرح جهادی ریشه‌کنی افت ولتاژ شبکه‌های توزیع برق در شهرستان ماهنشان، با احداث پست‌های جدید بر روی شبکه‌های توزیع برق روستاهای سیاه‌خانه، نورآباد، قلعه ارزه خوران، باغچه، سریک، مادآباد و همچنین شهر ماهنشان با نصب ترانسفورماتورهای جدید به پایان رسید که به‌کارگیری این ترانسفورماتورها به میزان قابل توجهی بر افزایش پایداری شبکه و کاهش تلفات شبکه‌های توزیع برق شهرستان ماهنشان می‌انجامد.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد از برق این شهرستان در بخش صنعت مصرف می‌شود، اظهار داشت: شهرستان ماهنشان علاوه بر داشتن صنایع بزرگ و کوچک به سبب برخورداری از منابع آبی مناسب و خاک حاصلخیز، یکی از قطب‌های کشاورزی و همچنین پرورش ماهی در سطح شمالغرب کشور است و حدود ۳۰ درصد از برق توزیع شده در این شهرستان در این بخش مصرف می‌شود.

ارتقای کیفیت شبکه توزیع برق در زنجان با اجرای طرح‌های جهادی

ضعف ولتاژ شبکه توزیع برق در شهرستان خدابنده با صرف ۷۴ میلیارد ریال اعتبار رفع شد

مدیر توزیع برق شهرستان خدابنده نیز از اتمام پروژه‌های طرح جهادی رفع ضعف ولتاژ این شهرستان با صرف اعتباری بالغ بر ۷۴ میلیارد ریال خبر داد و گفت:‌ این طرح با اجرای ۱۹ پروژه احداث، اصلاح و بهسازی پست‌های برق شهرستان پس از بررسی و پایش شبکه‌های توزیع برق شهرستان انجام شد به طوریکه بخش‌های دارای مشکل افت ولتاژ شناسایی و در کمتر از ۲۰ روز پروژه‌های اصلاح و بهسازی به اتمام رسید.

شهرستان خدابنده با بیش از ۷۰ هزار مشترک، ‌ گسترده‌ترین شبکه توزیع برق استان زنجان را دارد. حسنعلی پیری رفع مشکل افت ولتاژ همچنین ایجاد زیرساخت برای مشترکان جدید را از اهداف اجرای این طرح بزرگ بیان کرد و افزود: شهرستان خدابنده با حدود ۷۰ هزار مشترک برق و با توجه به وجود روستاهای بسیار در سطح این شهرستان یکی از گسترده‌ترین شبکه‌های توزیع برق استان را دارد.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح ریشه‌کنی افت ولتاژ، کیفیت ارائه خدمات به این مشترکان افزایش می‌یابد، تصریح کرد: با اجرای این طرح ها بستر لازم برای افزایش تعداد مشترکان در سال‌های آینده نیز مهیا می‌شود.

پیری اظهار داشت: از مجموع ۱۹ پروژه طرح جهادی ریشه‌کنی افت ولتاژ شهرستان خدابنده، ۹ پروژه توسط اداره بهره‌برداری مدیریت توزیع برق این شهرستان و ۱۰ پروژه توسط پیمانکاران طرف قرارداد با مدیریت توزیع برق شهرستان بر روی شبکه‌ توزیع برق شهرهای، قیدار، سهرورد، سجاس، کرسف، زرین‌رود، نوربهار و روستاهای حصار، کحلا، نعلبندان، زواجر، رحمت‌آباد، اصلان‌لو، شین و گون‌دره اجرا شد و به بهره‌برداری رسید.

وی گفت:‌ شهرستان خدابنده با بیش از ۲۴۰ روستا گسترده‌ترین شبکه توزیع برق روستایی در سطح استان را دارد و صنعت کشاورزی خدابنده یکی از قطب‌های این صنعت در استان و شمالغرب کشور است، به همین جهت برق به عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم کشاورزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تامین برق پایدار و ارائه خدمات مطلوب به مشترکان برق شهرستان خدابنده و به خصوص مشترکان کشاورزی که حدود ۵۰ درصد از برق توزیع شده در این شهرستان را مصرف می‌کنند بسیار مهم است.

پیری افزود: شهرستان خدابنده بیش از یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط و یک هزار و ۲۶۶ کیلومتر شبکه فشار ضعیف دارد و پایداری این شبکه گسترده در شبکه توزیع برق شهری و دوره‌افتاده‌ترین روستاهای این شهرستان کار بسیار سختی است که تلاشگران مدیریت توزیع برق شهرستان خدابنده با همت و فعالیت شبانه‌روزی توانسته‌اند به میزان قابل توجهی رضایت مشترکان را جلب کنند.

ارتقای کیفیت شبکه توزیع برق در زنجان با اجرای طرح‌های جهادی

برآیند:

طرح بزرگ و جهادی ریشه‌کنی افت ولتاژ شبکه‌های توزیع نیروی برق در دولت سیزدهم با هدف خدمت به مردم استان زنجان با ارائه برق پایدار و افزایش کیفیت ارائه خدمات به مشترکین در امورهای دهگانه شرکت توزیع در سطح استان در حال اجراست.

بر اساس اعلام شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، شهروندان می توانند در صورت مواجهه با ضعف ولتاژ برق در محل سکونت یا کار خود با سامانه ۱۲۱ مرکز فوریت‌های برق تماس بگیرند تا نسبت به رفع این معضل اقدام لازم صورت گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha