۱۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۴۴
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85219840
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۵ درصد هدفگذاری کاهش مصرف برق در زنجان محقق شد

۱۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۴۴
کد خبر: 85219840
۸۵ درصد هدفگذاری کاهش مصرف برق در زنجان محقق شد

زنجان - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق زنجان گفت: بیش از ۸۵ درصد از هدفگذاری صرفه جویی مصرف انرژی برق در استان با تغییر و کاهش ساعات کاری ادارات محقق شد.

پیام جوادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کاهش مصرف روزانه یک هزار مگابایت برق در تابستان سال جاری پیش بینی شده بود که از این میزان ۸۵ درصد محقق شد و این امر نشان می دهد مردم همواره همیار و همکار صنعت برق هستند.

وی با اشاره به نزدیک شدن به روزهای پایانی اوج مصرف انرژی برق، افزود: در فصل تابستان و روزهای حساس، رکورد ۷۳ هزار و ۴۶۳ مگابایت مصرف برق در کشور شکسته شد و در این مدت ۳۶ بار نیز رکورد مصرف برق جا به جا گردید.

جوادی اظهار داشت: به طور میانگین طی ۱۰ سال گذشته میزان افزایش مصرف انرژی برق سالانه ۴.۵ درصد بود که امسال با توجه به شرایط هوایی و گرمای زیاد ۲۰ درصد مصرف انرژی افزایش یافت ولی با همکاری مشترکان و اجرای برنامه های لازم امسال هیچ پست برقی از مدار خارج نشد و خاموشی های با برنامه نیز نداشتیم.

وی خاطرنشان کرد: مردم استان نشان دادند که با مدیریت مصرف بهینه و همکاری های لازم به خصوص از سوی مشترکان حوزه صنعتی و کشاورزی سهم بسزایی در عبور از ناترازی تولید و مصرف انرژی برق دارند که در این خصوص از هیچ کوششی دریغ نکردند.

جوادی تصریح کرد: در حوزه خانگی بیش از ۵۰ درصد از مشترکان مشمول دریافت پاداش شدند و در مجموع مشترکان خانگی کشور یک هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان پاداش دریافت کردند که بیش از چهار میلیارد تومان آن مربوط به بیش از ۳۰ هزار مشترک برق استان زنجان بود.

وی بر لزوم استفاده از تجهیزات و وسایل برقی با راندمان بالا و مصرف کم انرژی برق تاکید کرد و گفت: مصرف بهینه باید در طول سال مورد توجه جدی مشترکان باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha