سه هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن آذربایجان‌غربی دریافت شد

ارومیه- ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به پیشرفت های خوب صورت گرفته در حوزه دریافت حقوق دولتی معادن در استان گفت: امسال سه هزار و۱۷۰ میلیارد ریال در این بخش دریافت و به خزانه واریز شده است.

عبدالحمید سرتیپی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان نزدیک به ۹۰ درصد سهم استان در واریز حقوق دولتی معادن به خزانه است که تاکنون انجام شده و البته تا پایان سال نیز این امر تداوم خواهد داشت.

وی اضافه کرد: طبق پیش بینی های صورت گرفته، امسال باید سه هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن آذربایجان غربی دریافت شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ادامه داد: در سال گذشته نیز روند خوبی در دریافت حقوق دولتی معادن در استان داشتیم و توانستیم نزدیک به ۱۰۰ درصد آن را دریافت کنیم.

سرتیپی اظهار کرد: پیش بینی سال گذشته آذربایجان غربی در این حوزه سه هزار میلیارد ریال بود که از این میزان ۲ هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال محقق شد.

وی گفت: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم، در بخش معدن آذربایجان غربی بیش از هفت هزار میلیارد ریال حقوق دولتی دریافت شده که این رقم در مقایسه با مجموع ۲سال قبل از آن تقریبا افزایش ۲ برابری داشته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی افزود: ۷۴۰ محدوده معدنی طی این ۲ سال به مزایده گذاشته شده و جنوب استان نیز در برنامه ژئوفیزیک هوایی قرار داده شده است.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی ۵۵۹ معدن فعال دارد که ذخیره قطعی آنها به بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تن می رسد.

با تمهیدات ویژه ای که از سوی دولت سیزدهم در استان انجام شده و راه اندازی معادن جدید، ظرفیت استخراج سالانه معادن در استان به ۱۹ میلیون و ۸۶ هزار تن رسیده است.

برای بهره برداری از این معادن بیش از هشت هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha