ظرفیت استخراج سالانه معادن آذربایجان‌غربی به بیش از ۱۹ میلیون تن رسید

ارومیه- ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: با تمهیدات ویژه ای که از سوی دولت سیزدهم در استان انجام شده و راه اندازی معادن جدید، ظرفیت استخراج سالانه معادن در استان به ۱۹ میلیون و ۸۶ هزار تن رسیده است.

عبدالحمید سرتیپی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان ظرفیت استخراج با بهره برداری از ۵۵۹ معدن در آذربایجان غربی با ذخیره قطعی یک میلیارد و ۲۱۴ میلیون تن انواع مواد معدنی حاصل شده است.

وی اضافه کرد: برای بهره برداری از این معادن بیش از هشت هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید:

گرهی که بعد از حدود سه دهه باز شد/ تیتان ارومیه در مسیر استحصال

تعیین تکلیف ۳۰۰ محدوده معدنی آذربایجان‌غربی در گام نخست/ مزایده عمومی آغاز شد

۲۶۵ معدن آذربایجان‌غربی امسال بازرسی شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با بیان اینکه همچنان به دنبال افزایش سهم معدن از سبد اشتغال در استان هستیم، ادامه داد: در حال حاضردر معادن استان، پنج هزار و ۴۵۰ نفر مشغول به کار هستند.

سرتیپی از جذب ۷۶۴ میلیارد ریال سرمایه جدید در معادن آذربایجان غربی طی سال جاری خبر داد و اظهار کرد: امسال ۲۸ معدن جدید با اخذ پروانه بهره برداری، استخراج مواد معدنی را در شهرستان های مختلف آغاز کرده اند.

وی گفت: با بهره برداری از این معادن، سالانه بیش از ۷۶۸ هزار تن انواع مواد معدنی استخراج و روانه بازار مصرف خواهد شد.

وی افزود: در این معادن، زمینه اشتغال مستقیم برای ۱۶۹ نفر فراهم شده است.

به گزارش ایرنا، معدن در نگاه دولت سیزدهم به آذربایجان غربی به عنوان بخش پیشران اقتصاد در نظر گرفته شده است و سعی می شود که میزان ارزش افزوده و اشتغال این بخش از اقتصاد استان که کمتر از یک درصد است، با سرمایه گذاری دولتی، خصوصی و خصولتی به ارقام بالاتر برسد تا زمینه شکوفایی این بخش از اقتصاد فراهم شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha