۵۰ اثر نامزد کتاب سال استان اردبیل شد

اردبیل - ایرنا - معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: ۱۵۰ عنوان کتاب به دبیرخانه سی و یکمین جشنواره کتاب و کتابخوانی ارسال شده بود که ۵۰ مجلد آن از سوی داوران برگزیده شده و کتاب برتر سال استان از بین آنها مشخص و رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، رئوف موسوی روز دوشنبه در نشست خبری سی و یکمین جشنواره کتاب و کتابخوانی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل اظهار کرد: برای برگزاری نمایشگاه کتاب استان اردبیل به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، برنامه‌ریزی و تامین اعتبار شده و هفته کتاب با شعار " آینده خواندنی است" از ۲۳ آبان ماه گرامی داشته خواهد شد.

وی افزود: سالانه ۵۰۰ عنوان کتاب در استان منتشر می‌شود و ۵۲ ناشر فعال و ۲ چاپخانه معتبر فعالیت می‌کنند و هر ناشر بطور میانگین سالانه ۸۰ عنوان کتاب منتشر می‌کند.

وی با اشاره به این که نمایشگاه کتاب امسال در تبریز برپا شده است ، تصریح کرد: در این نمایشگاه ناشری از اردبیل حضور ندارد اما علاقه‌مندان می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.

وی ادامه داد: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی زنگ مطالعه در ۲۳ آبان ماه با حضور مسئولان فرهنگی استان در یکی از مدارس نواخته می‌شود و روز دوم هفته کتاب و کتابخوانی "روز کتاب و کتابدار" است و در این روز تعدادی از کتابداران فعال معرفی و تجلیل خواهند شد.

موسوی گفت: ۱۲۰ برنامه از سوی دستگاه‌های اجرایی برای هفته کتاب در این استان تدارک دیده شده و برگزاری کارگاه مهارت شعر و داستان نویسی با حضور اساتید کشوری در۲۴ و ۲۵ آبان ماه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، دومین کارگاه داستان و نقد و بررسی آن، کارگاه سرایش شعر با حضور زحیل تفکری و مهدی کفاش از اساتید برجسته کشور و نشست‌های ادبی و فرهنگی با محوریت کتاب از جمله این برنامه‌ها است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: برنامه‌های هفته کتاب به نسبت جمعیت در تمام شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد و در روز ۲۸ آبان که به عنوان کتاب و رسانه نامگذاری شده است، جلسه نقد و بررسی کتاب با حضور نویسندگان و اصحاب رسانه و علاقه‌مندان دایر خواهد شد.

او برنامه ۳۰ آبان را جشن کتاب اعلام کرد و گفت: شهرام آسال از فعالان حوزه نرم‌افزار و اینترنت، نرم‌افزاری برای معرفی و فروش کتاب تولید کرده است که علاقه‌مندان به استفاده از آن می‌توانند به نشانی najvabook.ir مراجعه و نسبت به ثبت کتاب خود اقدام کنند.

در پایان این نشست خبری از پوستر سی و یکمین دوره هفته کتاب استان اردبیل رونمایی شد.

به گزارش ایرنا؛ در استان اردبیل ۸۳ باب کتابخانه شامل ۶۴ کتابخانه شهری و ۱۷ کتابخانه روستایی ، یک کتابخانه سیار در بیله‌سوار مغان و یک پیشخوان کتابخانه در محله زیر نهر تراب پارس‌آباد مغان فعال است و کتابخانه‌های عمومی این استان یک میلیون جلد کتاب و نزدیک به ۶۰ هزار عضو فعال دارند.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha