۲۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۱۴
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85289628
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۱ مرکز خرید و فروش غیرمجاز ضایعات در بجنورد پلمب شد 

بجنورد- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب بجنورد گفت: ۱۱ واحد خرید و فروش غیرمجاز ضایعات امروز (دوشنبه) در مرکز خراسان شمالی پلمب شد.

سیدجواد ایلالی به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیشتر این مراکز خرید و فروش ضایعات اقدام به فروش اموال مسروقه می کردند که شناسایی و پلمب شده و از ادامه فعالیت آنان جلوگیری به عمل آمد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند خراسان شمالی هم در این باره گفت: حدود ۱۰۰ انبار ضایعاتی در این شهر وجود دارد که قریب به اتفاق آنان به صورت غیرمجاز فعالیت می کنند.

هادی قربانی اظهار کرد: شماری از این انبارهای ضایعاتی، زیر پوشش دریافت مجوز از صنف درب و پنجره سازان نسبت به خرید و فروش ضایعات اقدام می کنند که البته این اقدام هم غیرمجاز است.

وی افزود: هیچ کدام از انبارهای ضایعاتی مجوزی برای فعالیت ندارند و تنها ۱۰ درصد از آنان مجوز درب و پنجره سازی دریافت کرده اند که در اقدام غیرمجاز، نسبت به خرید و فروش ضایعات اقدام می کنند.  

انتقال انبارهای ضایعاتی به خارج شهر

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند خراسان شمالی با بیان اینکه این انبارها باید به خارج از شهر منتقل شوند اظهار کرد: در این زمینه و به منظور ساماندهی انبارهای ضایعاتی، زمین به وسعت پنج هکتار در روستای ینگه قلعه در اطراف شهر بجنورد جانمایی شد و پیگیر هستیم تا این انبارها به این مکان منتقل شوند.

مسوولان شهرداری بجنورد پیشتر اعلام کرده بودند که کار آماده سازی زمین برای انتقال انبارهای ضایعاتی بجنورد ۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که این رقم در بودجه شهرداری پیش بینی شده است.

ترکیب تولید پسماند در ایران با کشورهای اروپایی متفاوت است در ایران حدود ۷۰ درصد پسماندهای تولیدی، تر و ۳۰ درصد خشک است اما در اروپا ۳۰ درصد پسماندها تر و ۷۰ درصد خشک و در خراسان شمالی هم ۸۰ درصد پسماندها تر و ۲۰ درصد خشک است.

بجنورد با ۳۲۰ هزار نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha