۲۷ مرداد ۱۳۹۹، ۹:۳۹
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 83909326
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برخورد با ۶۰۰ زباله‌گرد در بجنورد 

۲۷ مرداد ۱۳۹۹، ۹:۳۹
کد خبر: 83909326
برخورد با ۶۰۰ زباله‌گرد در بجنورد 

بجنورد- ایرنا- معاون خدمات شهری شهردار بجنورد گفت: نیروهای شهرداری، با اجرای طرحی ضربتی، در ۱۰ روز اخیر با ۶۰۰ نفر از زباله‌گردها برخورد و زباله‌های آنان را توقیف کرده است.

محمدمهدی خاکشور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با دستور استاندار و ستاد مقابله با کرونا، طرح برخورد با زباله گردها و جمع آوری آنان در دستور کار است و در چند روز اخیر در هر شبانه‌روز با ۶۰ نفر از آنان برخورد شده است.  

وی افزود: در اجرای این طرح، زباله های جمع آوری شده توسط زباله گردها، توقیف و نسبت به دفن بهداشتی آن اقدام می شود و با اجرای این طرح تقریبا بساط زباله گردهای بجنورد برچیده شده و آنان دیگر انگیزه ای برای حضور در معابر و جمع آوری زباله ها از سطح شهر ندارند.

معاون خدمات شهری شهردار بجنورد اظهار داشت: تلاش داریم تا با همکاری دادستانی، زمینه توقیف خودرو و یا سه چرخ هایی که زباله گردها با آن اقدام به جمع آوری زباله می کنند را فراهم سازیم.

خاکشور درباره برخورد و پلمب انبارهای ضایعاتی شهر نیز اظهار داشت: هیچ یک از انبارهای یادشده مجوزی برای فعالیت ندارند، البته نسبت به پلمب برخی از این انبارها اقدام شده اما دوباره، در اقدامی غیرقانونی، فعالیت خود را ازسر گرفته اند.  

معاون خدمات شهری شهردار بجنورد گفت: در مرکز استان، ۶۱ انبار ضایعاتی شناسایی شده که بدون مجوز در حال فعالیت هستند.  

زباله گردی که در شرایط عادی حرفه ای پرخطر برای سلامت خود این افراد و شهروندان است اکنون با شیوع ویروس کرونا به مراتب خطرناکتر است که می تواند تهدیدی برای سلامت و جان آنان و دیگران باشد.

بجنورد، مرکز خراسان شمالی ۲۱۰ هزار نفر جمعیت دارد و روزانه به طور میانگین ۱۳۷ تن زباله در این شهر تولید می شود.  

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha