کتابخانه‌های عمومی یزد به لحاظ کتاب‌های مرجع و به روز، فقیر است

یزد -ایرنا- مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد گفت: کتابخانه های عمومی این استان به رغم اینکه دارای منابع متعدد است اما از لحاظ کتاب‌های به روز و مرجع، فقیر است که کمک خیران و مسئولان را می‌طلبد.

به گزارش ایرنا، "محمد محسن رفیعی" روز یکشنبه در جمع اصحاب رسانه افزود: تعداد ۱۱۲ باب کتابخانه در استان یزد وجود دارد و به ازای هر ۱۱ هزار و ۱۸۷ نفر یک کتابخانه در استان خدمت رسانی می کند همچنین بیش از ۲ میلیون و ۴۳۹ هزار و ۸۱۴ جلد کتاب موجود است.

وی ادامه داد: ۱۰۵ هزار و ۵۳۴ هزار نفر یعنی ۸.۵ درصد جمعیت استان یزد عضو کتابخانه های عمومی هستند و به لحاظ کمی در ردیف استان های اول تا سوم قرار داریم .

کتابخانه‌های عمومی یزد به لحاظ کتاب‌های مرجع و به روز، فقیر است

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد گفت: افزون بر ۱۲ هزار برنامه فرهنگی طی یکسال گذشته در کتابخانه های عمومی استان و همچنین ۱۰ دوره آموزشی نیز با مشارکت ۹۱۳ نفر با موضوعات مختلف برگزار شده است.

رفیعی ادامه داد: سی و یکمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در کشور و از جمله استان یزد با شعار "آینده خواندنی است" از ۲۳ تا ۳۰ آبان برگزار می شود و بیش از ۶۰۰ عنوان برنامه در کتابخانه های عمومی استان برگزار خواهد شد .

وی افزود: همچنین برگزاری شب شعر ، غبارروبی گلزار شهدا ، افتتاح نمایشگاه عکس یادمان در کتابخانه مرکزی، افتتاح کتابخانه روستایی اله آباد زارچ ، اجرای برنانه کتابخوان با مشارکت انتقال خون، حضور در کتابفروشی و دیدار با مدیران کتاب فروشی ، سلسله نشست های کتاب، یزد و فرهنگ با موضوع آسیب شناسی کتابخانه ها نیز برخی دیگر از برنامه های این هفته است.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد گفت: به مناسبت هفته کتاب و در روزهای ۲۳ تا ۲۵ آبان، عضویت همه افراد در کتابخانه های عمومی استان، رایگان و جرایم دیرکرد تحویل کتاب نیز بخشیده می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha