۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۴۲
کد خبر: 85291605
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمار مطالعه و کتابخوانی در  استان یزد مناسب نیست + فیلم

یزد -ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر یزد گفت: به رغم اینکه فضاهای مناسب در امر کتابخوانی فراهم شده اما متاسفانه سرانه و آمار مطالعه کتاب و کتابخوانی در این استان مناسب نیست.

به گزارش ایرنا، "عزیزالله سیفی" روز چهارشنبه در صحن علنی شورای اسلامی شهر یزد افزود: در کشور ما و توسط ارگان های مختلف، آمارهای متفاوت اعلام می شود و هر کسی بر اساس تجزیه و تحلیل خود از ۲ دقیقه در سال تا ۷۹ دقیقه در روز را عنوان کرده است.

وی ادامه داد: به طور کلی سرانه مطالعه کتاب در کشور مناسب نیست و حتی نرم افزارها و فضای مجازی هم هنوز تغییری در این زمینه نداده است؛ در شهرستان یزد ۲۵ کتابخانه وجود دارد اما آن گونه که باید مردم مراجعه ندارند.

رییس شورای اسلامی شهر یزد گفت: انتظار است مراکز علمی و دانشگاهی و حوزه‌های علمیه ، مردم را برای مطالعه و کتابخوانی ترغیب کنند و استفاده بهتری از کتابخانه ها صورت گرفته و آمار مطالعه و کتابخوانی در یزد افزایش یابد .

سیفی ادامه داد: امروز ۲۴ آبان ماه روز کتاب ، کتابخوانی و کتابدار است و ضمن تبریک به همه فعالین این عرصه امیدواریم شاهد حضور بیشتر مردم در این حوزه باشیم و در اسلام نیز کتاب به اندازه ای اهمیت دارد که معجزه بزرگ پیامبر اسلام(ص) کتاب قرآن کریم است .

آمار مطالعه و کتابخوانی در  استان یزد مناسب نیست + فیلم

رییس شورای اسلامی شهر یزد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شورای دانش آموزان دختر در صحن علنی امروز این شورا مهمان ما هستند و نظرات خود را درخصوص دغدغه دانش آموزان در مورد شهر و شهرداری بیان می کنند تا مشارکت آنها را در امور داشته باشیم.

سیفی ادامه داد: دانش‌آموزان آینده‌سازان کشور هستند و این جلسه مشترک با شورای دانش آموزی برای آشنا شدن دانش آموزان با محیط شورا و نحوه اداره جلسات شورا و همچنین چگونگی رای گیری و به تصویب رسیدن لایحه و طرح ها است .

وی افزود: دانش آموزان در این جلسه ضمن آشنایی با مسائل و مشکلات شهر و شهروندان، این روند را برای نحوه انتخاب شهردار مدرسه و نظارت بر عملکرد ها به صورت مستقیم یاد می گیرند و خوشحالیم که در راستای حضور بدون واسطه اقشار مختلف مردم در صحن شورای شهر این نشست برگزار می شود .

رییس شورای شهر یزد گفت: دانش آموزان آینده سازان کشور هستند و هر گونه آموزش و فرهنگ سازی در این حوزه باعث تضمین موفقیت روز افزون جامعه و کشور است .

سیفی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از شهرداری در مورد گزارش شش ماهه فعالیت های انجام شده ، افزود: ۴۸۰ میلیارد تومان در این شورا برای پروژه های عمرانی مصوب شد اما هنوز ۱۵۰ میلیارد تومان بیشتر هزینه نشده و نشان دهنده این است که پروژه ها شروع شده اما سرعت نگرفته که امیدواریم با حضور معاونت جدید در حوزه عمرانی شهرداری شاهد شتاب جدی در این پروژه ها باشیم.

وی اظهار داشت: شهرداری یزد پول دارد اما نتوانسته هزینه کند و در این زمینه گلایه مندی وجود دارد همچنین گزارش مالی شهرداری برای ملاحظه مردم اطلاع رسانی شود تا مردم نیز نظرات خود را به شورای شهر اعلام کنند

حجت الاسلام سید محمد ناصر حیدری، رییس کمیسیون شورای اسلامی شهر یزد نیز در این جلسه علنی گفت: شورای دانش آموزی ناحیه ۱ و ۲ یزد در این صحن علنی حضور دارند و به منظور آشنایی بیشتر دانش آموزان با اقدامات شهرداری و شورا این اقدام انجام شد و دانش آموزان مدیریت پایانی این جلسه را بر عهده دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha