۱۰۶۴ روستای کهگیلویه و بویراحمد از گاز طبیعی برخوردارند

یاسوج- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد گفت: هزار و ۶۴ روستای و ۲۱ شهر استان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند و شمار مشترکان گاز استان به ۲۲۶ هزار و ۷۰۰ مشترک رسیده است.

به گزارش ایرنا، ریحان بهادر روز شنبه در آئین افتتاح گازرسانی به تعدادی از روستاهای تنگ تامرادی واقع در شهرستان بویراحمد، اظهار کرد: بهره مندی خانوارهای روستایی واجد شرایط به تفکیک شهرستان ها شامل بویراحمد ۹۶ درصد، بهمئی ۸۱ درصد، باشت ۹۷ درصد، چرام ۸۴ درصد، مارگون ۷۳ درصد، کهگیلویه ۹۵ درصد، لنده ۸۹ درصد، دنا ۹۵ درصد و شهرستان گچساران ۱۰۰ درصد است.

وی افزود: در مجموع ۹۰ درصد جمعیت روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد بهره مند از گاز طبیعی هستند این درحالی است که تعداد روستاهای گازدار شده تا قبل از انقلاب اسلامی در استان تنها سه مورد بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به گازرسانی به ۶ روستای تنگ تامردادی، تصریح کرد: این روستاها شامل چاه پازنان، چشمه بلوطک، جهاد آباد چشمه تاگی، چشمه تاگی، چشمه سرخ دست روم و مرادآباد است.

بهادر تاکید کرد: ۱۲۰ خانوار در قالب ۵۰۰ نفر از این طرح با متراژ ۱۹ کیلومتر و ۲۳۵ متر شبکه پلی اتیلن که اعتبار آن ۸۸ میلیارد ریال بوده، بهره مند خواهند شد.

تنگ تامرادی در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی یاسوج واقع شده است. از یاسوج به سمت بابامیدان حرکت می‌کنیم که به نام جاده بوشهر یا گچساران هم شناخته می‌شود. با گذشت ۲۵ کیلومتر از یاسوج به سه راهی سپیدار می‌رسیم و در جهت تابلوی روستای سپیدار، از جاده بابامیدان خارج می‌شویم. ۱۰ کیلومتر جلوتر سه‌راهی دیگری وجود دارد و تابلوی بزرگی ما را به سمت تنگ تامرادی راهنمایی می‌کند.

تعداد یک هزار و ۲۲۱ روستای واحد شرایط گازرسانی در استان وجود دارد.

بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، جمعیت استان بیش از ۷۱۳ هزار نفر است. این استان یک هزارو ۶۴۳ روستای دارای سکنه دارد که ۷۲۱ روستای آن بیش از ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha