۱۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۵۵
کد خبرنگار: 5476
کد خبر: 85286150
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۹۰۰ تن نخود در شهرستان طارم تولید شد

زنجان- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: امسال ۶ هزار و ۹۶۰ تن نخود از اراضی شهرستان طارم برداشت می‌شود.

منوچهر یارمحمدی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال حدود ۸۷۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان به کشت این محصول اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمارهای موجود در حال حاضر ۹۷۰ بهره‌بردار در سطح شهرستان در کشت نخود فعالیت دارند، گفت: به طور معمول نخود هر سال از اوایل آبان شروع شده و تا اوایل آذر ادامه پیدا می‌کند که رقم مورد کشت در این شهرستان محلی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: از جمله اقدامات انجام گرفته توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در خصوص کشت و کار محصول نخودفرنگی، تامین نهاده‌های مورد نیاز، برگزاری برنامه‌های آموزشی گروهی و تنفرادی، بازدیدهای کارشناسی و ارائه توصیه‌های فنی و همچنین تلاش در راستای تنظیم بازار است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان طارم در بحث محصولات کشاورزی از ظرفیت بالایی برخوردار است، افزود: به همین منظور حمایت از کشاورزان برای افزایش تولیدات کیفی در دستور کار گرفته و اقدامات قابل توجهی در این حوزه انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم با بیان اینکه شهرستان در زمینه تولید مشکلی ندارد، اضافه کرد: یکی از نکات مهم در حوزه تولیدات کشاورزی بحث بازاریابی و تکمیل زنجیره تولید است که باید مورد توجه قرار گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha