۱۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۲۸
کد خبرنگار: 5300
کد خبر: 85282910
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صدیقی: چین رقیب سرسخت ماست/ نسل جدیدی به ووشو اضافه شد

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون ووشو در خصوص موفق نبودن ملی‌پوشان ایران در بازی‌های آسیایی مقابل چینی‌ها گفت: ووشو ورزش ملی چین است و آنها رقیب سرسختی برای ما هستند.

به گزارش عصر دوشنبه ایرنا، امیر صدیقی در حاشیه مراسم تجلیل از مدال‌آوران بازی‌های آسیایی هانگژو اظهار داشت: همیشه گفته‌ایم و تاکید کردیم، ووشو می‌تواند نقطه اتکا کاروان ایران در بازی‌های آسیایی باشد. در این دوره بچه‌ها خوش درخشیدند و تمام توجهات را جلب کردند. انتظار داشتیم زودتر حمایت شویم. ووشو و کوراش ظرفیت زیادی دارند و کسب ۱۲ مدال درخشان است.

وی افزود: مسئولان کمیته ملی المپیک از قبل قول داده بودند اگر موفق شویم در بحث اعتبارات تجدید نظر شود. با محمود خسروی‌وفا، مناف هاشمی(به ترتیب رئیس و دبیرکل کمیته ملی المپیک) و اعضای هیئت اجرایی صحبت کردم و خواستم به قول خود عمل کنند، همانطور که ووشو محکم ایستاد. آنها تاکید کردند درصدد اضافه کردن متمم هستند. کمتر از سه سال تا بازی‌های آسیایی بعدی مانده و هر چه بکاریم، برداشت می‌کنیم.

صدیقی ادامه داد: 2 مسابقه قهرمانی جهان در پیش داریم و اسفند ماه رقابت‌های داخل سالن و هنرهای رزمی برگزار می‌شود و باید کاروان مهیا شود. ما در این کاروان، کوراش را داریم. رایزنی شده تا تعداد اوزان کوراش در بازی‌های داخل سالن افزایش یابد، اما نیازمند حمایت است تا ۱۵ ورزشکار مهیا شوند. حضور کیومرث هاشمی در راس وزارت ورزش، شرایط را تغییر داد و دوستان کمک می‌کنند تا اعتبارات خوبی داده شود.

وی درباره اینکه گفته می‌شود ووشو در هانگژو برابر چین موفق نبود نیز گفت: چین با ۲۰۰ طلا پرچمدار است و جمعیت و زیرساخت متفاوتی دارد. ووشو رشته ملی آنها است. باید همه جوانب را با هم دید. در ووشو چین رقیب سرسخت ماست و اینکه چالش ما فقط چین است یعنی پیشرفت کردیم‌. ما بارها چین را شکست دادیم و قهرمان جهان شدیم. نسل جدیدی به ووشو اضافه شده و باید به فدراسیون و برنامه‌های آن اعتماد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha