افزایش ۲۶ درصدی توزیع کود شیمیایی در آذربایجان شرقی

تبریز - ایرنا - مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان شرقی از شکسته شدن رکورد ۱۰ ساله خرید کودهای یارانه ای پاییزه و سالانه در استان و رشد ۲۶ درصدی توزیع در مقایسه با سال قبل خبر داد.

به گزارش ایرنا، « صادق نادری صومعه» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به منظور حمایت از کشاورزان و تدارک به موقع کود مورد نیاز برای کشت پاییزه محصولات کشاورزی، این شرکت بیش از ۵۰ هزار تن انواع کود تأمین و به استان حمل کرده است که از این میزان ۴۲ هزار و ۵۰۰ تن توزیع شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶درصد رشد داشته است.

وی افزود: سهمیه کودهای ازته، فسفاته و پتاسه سال جاری به میزان ۱۱۵ هزار و ۸۶۴ تن شامل کودهای ازته ۸۱ هزار و ۱۳۷ تن و فسفاته ۲۹ هزار و ۴۷۵ تن و پتاسه پنج هزار و ۲۵۲ تن است که از ابتدای امسال تاکنون به میزان مقدار ۶۸ هزار و ۳۱۰ تن از کودهای ذکر شده تأمین و ۶۱ هزار و ۶۲ تن شامل ازته ۴۷ هزار و ۲۲ تن، فسفاته ۱۲ هزار و ۹۸۹ تن و پتاسه یکهزار و ۵۱ تن به شهرستان های استان حمل و بین کشاورزان توزیع شده است.

وی از شکسته شدن رکورد ۱۰ ساله خرید کودهای شیمیایی در آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: خرید کودهای یارانه ای پاییزه و سالانه در آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۲ به میزان ۴۷ هزار و ۷۸۷ تن است در صورتی که این میزان خرید در سال ۱۳۹۳ فقط ۱۹ هزار و ۵۴۸ تن بود که نسبت به ۱۰ سال گذشته در این حوزه ۱۴۵ درصد رشد اتفاق افتاده است.

آذربایجان شرقی دارای یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار اراضی زراعی و در حدود یکصد هزار هکتار باغ و قلمستان است.

سال گذشته بیش از پنج میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان تولید و ۳۲۰ میلیون دلار محصول به ۵۲ کشور اروپایی و آسیایی صادر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha