۱۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۵۴
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85282427
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اعلام برنامه‌های حرکت قطار سنندج به تهران و بالعکس

سنندج- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با اعلام برنامه‌های حرکت قطار سنندج به تهران و بالعکس گفت: مردم استان ۲ روز در هفته (روزهای سه‌شنبه و جمعه) می توانند از طریق راه ریلی عازم تهران شوند.

کیومرث حبیبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه برنامه حرکت قطار سنندج به تهران و بالعکس اعلام شده است، اظهار کرد: بعد از افتتاحیه کلان طرح راه آهن همدان- سنندج، امکان سفر مردم استان با قطار به پایتخت فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه حرکت قطار از سنندج به تهران روزهای سه شنبه و جمعه انجام می شود، اضافه کرد: ساعت ۱۰ شب روزهای سه شنبه و جمعه قطار سنندج راهی تهران می شود و زمان این سفر هم ۶ ساعت و ۳۰ دقیقه است.

معاون هماهنگی امور اعمرانی استاندار کردستان ظرفیت تعداد مسافران قطار سنندج-تهران را ۳۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: این قطار دارای امکانات رفاهی و خدماتی مانند رستوران، سیستم های صوتی و تصویری و توزیع بسته های غذا است.

حبیبی بیان کرد: به منظور رفاه حال شهروندان پارکینگ مجزا هم برای پارک خودرو مسافران در ایستگاه راه آهن سنندج وجود دارد و افزون براین با هماهنگی راهداری و شهرداری هم شرایط حمل و نقل مسافران با خودروهای عمومی نیز ایجاد خواهد شد.

وی یادآور شد: ساعت حرکت قطار در روزهای سه شنبه و جمعه از تهران به سمت سنندج هم ۱۰صبح است.

پروژه راه آهن سنندج - همدان، پس از ۱۸ سال همزمان با سفر رئیس جمهور به استان کردستان به بهره برداری رسید. طول خط آهن تهران - همدان - سنندج حدود ۴۲۰ کیلومتر است که مسیر تهران تا همدان به‌ طول ۲۷۰ کیلومتر، به بهره‌برداری رسیده ، مسیر فاز دوم این خط ریلی از همدان به سنندج نیز ۱۵۱ کیلومتر طول دارد در سه قطعه تعریف و حدود ۶۴ کیلومتر آن در استان همدان و باقی‌مانده آن در استان کردستان واقع شده‌ است.

این پروژه تا قبل از دولت سیزدهم ۶۰ درصد پیشرفت داشت و به دلیل مشکلات اعتباری تعطیل شده بود اما سال گذشته و پس از سفر رئیس جمهور به کردستان به عنوان یکی از مهمترین مطالبات مردم این استان مورد توجه دولت مردمی قرار گرفت و اعتبارات لازم برای آن مصوب شد.

پس از آن از مهرماه سال گذشته با یک حرکت جهادی و تزریق اعتبارات ویژه و بهره گیری از ۴۵۰ نفر نیرو، ادامه کار از سر گرفته شد و امروز پس از گذشت ۲ سال از عمر دولت سیزدهم این پروژه بزرگ با دستان رییس جمهور به بهره برداری رسید.

۲۴ هزار میلیارد ریال برای راه آهن همدان- سنندج هزینه شد و شامل سه قطعه و از سمت همدان به سنندج دارای هفت ایستگاه بهار، آق بلاغ، دوسر، قروه، آونگان، دهگلان و سنندج است.

شنیدن صدای سوت قطار، آرزوی دیرینه‌ مردم استان کردستان، بویژه سنندجی‌ها بود که با همت و پیگیری‌های مسئولان دولت سیزدهم به حقیقت پیوست و سنندج به عنوان بیست و سومین مرکز استان به شبکه ریلی کشور متصل شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha