۱۵ آبان ۱۴۰۲، ۹:۲۰
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85282162
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۳۶ تن بذر گندم آبی در سلسله توزیع شد

۱۵ آبان ۱۴۰۲، ۹:۲۰
کد خبر: 85282162
۵۳۶ تن بذر گندم آبی در سلسله توزیع شد

خرم آباد - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی سلسله گفت: ۵۳۶ تن بذر گندم آبی گواهی شده برای کشت سال زراعی جاری در شهرستان توزیع شده است و این روند تا زمان درخواست کشاورزان ادامه دارد.

روح اله حقی منصوری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این در حالی است که سهم شهرستان در برش سهمیه ای استان ۲۷۰ تن بوده است.

وی افزود: شهرستان های سردسیری به دلیل تقاضای بالا و عدم ذخیره بذور خودمصرفی توسط کشاورزان در اولویت قرار دارند به نحوی که توزیع بذر گندم آبی بصورت روزانه توسط همکاران ستادی استان و شهرستان در حال پیگیری و تامین است و امروز نیز ۲۵ تن دیگر بین عاملان توزیع خواهد شد.

حقی منصوری با اشاره به اینکه هیچگونه مشکلی در تامین بذر گندم دیم وجود ندارد افزود: ۲ کارگزاری برای توزیع بذر گندم دیم در اختیار کشاورزان خواهد بود.

وی افزود: بذر گندم آبی رقم طلایی در صورت متعهد بودن کشاورز (با توجه به پذیرش عوامل و شرایط اقلیمی موجود) و رعایت نکات فنی از جمله کاشت دیر هنگام آن و استفاده از عناصر غذایی بخصوص کود پتاسه، قابل عرضه بوده و در انبار کارگزاری های توزیع موجود است.

مدیر جهاد کشاورزی سلسله تصریح کرد: پیش بینی می شود ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی آبی شهرستان برای کشت گندم آبی اختصاص یابد و حدود هفت هزار هکتار از اراضی منطقه نیز زیر کشت گندم دیم رود.

حقی منصوری تصریح کرد: امسال بیش از ۳۲ هزار و ۴۰۰ تن گندم از کشاورزان سلسله خرید تضمینی شد که نسبت به پارسال افزایش ۲۸ درصدی و نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش ۱۴۶ درصدی داشت.

بیش از ۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دیم و آبی در شهرستان سلسله وجود دارد که سالانه به کشت انواع مختلف محصولات اختصاص می یابند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha