۱۵ آبان ۱۴۰۲، ۹:۲۰
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85282162
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۳۶ تن بذر گندم آبی در سلسله توزیع شد

۱۵ آبان ۱۴۰۲، ۹:۲۰
کد خبر: 85282162
۵۳۶ تن بذر گندم آبی در سلسله توزیع شد

خرم آباد - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی سلسله گفت: ۵۳۶ تن بذر گندم آبی گواهی شده برای کشت سال زراعی جاری در شهرستان توزیع شده است و این روند تا زمان درخواست کشاورزان ادامه دارد.

روح اله حقی منصوری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این در حالی است که سهم شهرستان در برش سهمیه ای استان ۲۷۰ تن بوده است.

وی افزود: شهرستان های سردسیری به دلیل تقاضای بالا و عدم ذخیره بذور خودمصرفی توسط کشاورزان در اولویت قرار دارند به نحوی که توزیع بذر گندم آبی بصورت روزانه توسط همکاران ستادی استان و شهرستان در حال پیگیری و تامین است و امروز نیز ۲۵ تن دیگر بین عاملان توزیع خواهد شد.

حقی منصوری با اشاره به اینکه هیچگونه مشکلی در تامین بذر گندم دیم وجود ندارد افزود: ۲ کارگزاری برای توزیع بذر گندم دیم در اختیار کشاورزان خواهد بود.

وی افزود: بذر گندم آبی رقم طلایی در صورت متعهد بودن کشاورز (با توجه به پذیرش عوامل و شرایط اقلیمی موجود) و رعایت نکات فنی از جمله کاشت دیر هنگام آن و استفاده از عناصر غذایی بخصوص کود پتاسه، قابل عرضه بوده و در انبار کارگزاری های توزیع موجود است.

مدیر جهاد کشاورزی سلسله تصریح کرد: پیش بینی می شود ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی آبی شهرستان برای کشت گندم آبی اختصاص یابد و حدود هفت هزار هکتار از اراضی منطقه نیز زیر کشت گندم دیم رود.

حقی منصوری تصریح کرد: امسال بیش از ۳۲ هزار و ۴۰۰ تن گندم از کشاورزان سلسله خرید تضمینی شد که نسبت به پارسال افزایش ۲۸ درصدی و نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش ۱۴۶ درصدی داشت.

بیش از ۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دیم و آبی در شهرستان سلسله وجود دارد که سالانه به کشت انواع مختلف محصولات اختصاص می یابند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha