۱۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۸:۵۴
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85281828
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شمار مراجعه کودکان با عارضه تنفسی به بیمارستان‌های خوزستان نگران کننده است

اهواز- ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز با ابراز نگرانی از مراجعه کودکان زیر۱۲ سال با عارضه تنفسی به بیمارستان‌های استان گفت: مراجعه بیماران دچار عارضه تنفسی از اواخر شهریورماه امسال در خوزستان روند صعودی یافت که در ۲ هفته اخیر آمار مراجعان ثابت مانده است.

به گزارش ایرنا دکتر میثم معزی روز یکشنبه در نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده در سرسرای استانداری خوزستان بیان کرد: سال گذشته و در بازه زمانی یک ماه ۲۵ هزار کودک زیر ۱۲ سال با مشکلات تنفسی به بیمارستان‌های خوزستان مراجعه کردند.

وی اظهار کرد: مراجعه این تعداد کودک به بیمارستان‌های استان بارسنگینی را بر کادر درمان وارد کرد.

به گزارش ایرنا معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز پیش از این اعلام کرده بود که طی هفته گذشته یک‌هزار نفر با مشکلات قلبی و تنفسی ناشی از آلودگی هوا به مراکز درمانی و بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه در خوزستان مراجعه کردند.

در این نشست مصوب شد که صنایع آلاینده هزینه درمان بیماران تنفسی را به بیمارستان‌های خوزستان پرداخت کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اینکه امسال در زمان پیک مراجعه بیماران تنفسی، بخش اطفال تمام بیمارستان‌های استان در حالت آماده باش قرار گرفتند افزود: بیمارستان‌های گلستان، سینا و علامه کرمی اهواز پذیرش این بیماران را پشتیبانی می‌کنند.

وی ادامه داد: در یکسال اخیر ۵۰۰ میلیارد ریال تجهیزات برای بخش اطفال بیمارستان‌های استان خریداری شد.

معزی از سازمان های بیمه‌گر درخواست همکاری بیشتر برای پوشش بیمه‌ای بیماران تنفسی استان را کرد.

وی گفت: ۲ میلیون و ۵۰۰ نفر در ۶ ماهه امسال به اورژانس بیمارستان‌های استان مراجعه کردند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۵ درصد رشد داشته است.

بهبود شرایط توزیع شیر خشک در خوزستان تا ۲ ماه آینده

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اینکه توزیع شیر خشک در داروخانه‌های استان از دی ماه امسال بهبود خواهد یافت گفت: عدم تخصیص ارز برای تامین مواد اولیه تولید شیر خشک باعث کاهش تولید این کالا در کشور شد.

مسعود مهدوی نیا بیان کرد: این کمبود باعث شد که ذخایر شیر خشک در انبارهای واحدهای تولیدی و داروخانه‌ها به صفر برسد.

وی گفت: میزان شیرخشکی که در حال حاضر تولید می‌شود به اندازه مصرف روزانه کشور است و امکان ذخیره‌سازی آن وجود ندارد.

مهدوی نیا با اشاره به نیاز ماهانه ۷۰۰ هزار قوطی شیرخشک در استان بیان کرد: هر نوزاد به طور میانگین ۱۹ قوطی شیرخشک مصرف می‌کند و در حال حاضر با کمبود ماهانه ۲۷۰ قوطی در خوزستان روبرو هستیم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار کرد: ۳۰ میلیون قوطی شیر خشک وارد گمرک تهران شده که با توزیع این محموله وضعیت تامین این کالا در داروخانه‌ها عادی می‌شود.

وی با ابراز نگرانی از ایجاد بازار سیاه فروش شیرخشک در استان گفت: خوشبختانه تامین ارز مواد اولیه تولید شیرخشک کارخانه‌ها نیز انجام شده و شرایط بهتر خواهد شد.

مهدوی نیا ادامه داد: ذخایر دارویی راهبردی و داروخانه‌های استان مناسب است، ۳۰هزار عدد سرم نیز خریداری و در انبارهای جمعیت هلال احمر خوزستان ذخیره شده است.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم جذب سرمایه گذار در صنایع غذایی و دارویی استان گفت: متاسفانه این بخش مهم در سامانه جذب سرمایه گذار استان وجود ندارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: به عنوان مثال طرح تولید نان با ماندگاری ۶ ماه ، تولید انواع سرم‌های تزریقی و یا تولید یخ خشک مورد استفاده درعمل‌های جراحی در استان ارائه شده که نیاز به جذب سرمایه گذار دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha