نهمین کنفرانس زلزله‌شناسی برگزار می‌شود/۳۰آذر آخرین مهلت دریافت مقاله

تهران- ایرنا- نهمین همایش بین‌الملی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله با تاکید بر زلزله در تهران اردیبهشت سال آتی برگزار می‌شود و کارشناسان و متخصصان تا ۳۰ آذر وقت دارند مقالات خود را برای این همایش ارسال کنند.

به گزارش روز شنبه گروه علم و آموزش ایرنا، حوادث طبیعی از جمله زلزله و آثار مخرب آنها شامل تلفات انسانی و خسارات اقتصادی، چالشی بزرگ در مسیر پیشرفت تمدن بشری است. پس از برگزاری هشتمین کنفرانس بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله در سال ۱۳۹۸، تاکنون بیش از ۸۰ زلزله بزرگ تر از ۷.۰ در مناطق مختلف جهان رخ داده است. این زلزله ها، تلفات انسانی و اقتصادی سرسام آوری را به جامعه بشری تحمیل کرده است.

بنابراین پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله برای تبادل تجربیات و به اشتراک گذاشتن جدیدترین دستاوردهای علمی خویش نهمین کنفرانس بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله (SEE۹ ) را با شعار زلزله و کلان شهرها؛ با تأکید بر زلزله تهران طی روزهای ۱۸ تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ با حضور کارشناسان و متخصصان زلزله برگزار می کند.

در این کنفرانس مقالات علمی و پژوهشی با محوریت زلزله‌شناسی، مهندسی ژئوتکنیک، مهندسی زلزله و سازه و مدیریت خطرپذیری ناشی از زلزله ارائه می شود و آخرین مهلت ارسال مقاله برای این کنفرانس ۳۰ آذر سال جاری است.

علاقمندان برای آشنایی کامل با نهمین کنفرانس بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله و محورهای آن، ثبت نام و ارسال مقاله، می توانند به وب سایت: www.seeconferences.ir مراجعه کنند.

کمیته اجرایی نهمین کنفرانس بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله (SEE۹) آماده دریافت نظرها و ایده ها و پیشنهادها از طریق نشانی الکترونیک info@seeconferences.ir است.

مجموعه کنفرانس های بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله (SEE) از ۳۳ سال پیش (۱۳۷۰) به همت پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله هر چهار سال یکبار در تهران برگزار می شود که طی آن متخصصان و اساتید حوزه زلزله از سراسر جهان گردهم آمده و به تبادل نظر و ارائه جدیدترین یافته های علمی- تحقیقاتی خود در این عرصه می پردازند.

نهمین کنفرانس زلزله‌شناسی برگزار می‌شود/۳۰آذر آخرین مهلت دریافت مقاله

به گزارش ایرنا، با توجه به آسیب‌پذیری و واقعیت لرزه‌خیز بودن کشور، بر اساس پیشنهاد سازمان یونسکو و تصویب دولت، مؤسسه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله با مجوز شورای گسترش آموزش عالی آذرماه ۱۳۶۸ تأسیس شد. این مؤسسه در پاییز ۱۳۷۸ بر اساس مصوبه چهارصد و هشتمین جلسه شورای گسترش آموزش عالی به پژوهشگاه ارتقا یافت و در مردادماه ۱۳۸۰ اساسنامه جدید پژوهشگاه تصویب شد. تشکیلات جدید پژوهشگاه نیز در ۲۲ شهریورماه ۱۳۸۶ به تصویب هیئت امنای پژوهشگاه رسید و از طرف وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای اجرا ابلاغ شد.

انجام طرح‌های پژوهشی و پروژه‌های ارتباط با صنعت، مقاله‌های علمی‌پژوهشی و آی.اس‌.آی ISI، مقاله علمی-ترویجی و ارائه بیش از یک هزار مقاله در کنفرانس‌های داخلی و خارجی، تربیت دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا، برگزاری سالانه مانورهای زلزله و ایمنی در مدارس و مهدکودک‌های سراسر کشور، بخشی از دستاوردهای پژوهشگاه طی ۳۴ سال فعالیت است.

با برگزاری هشت کنفرانس بین‌المللی زلزله شناسی از سال ۱۳۷۰ به بعد پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله امیدوار است با برگزاری کنفرانس‌های زلزله‌شناسی هر چهار سال یکبار دانشمندان و محققان بیشتری را در حوزه علوم و مهندسی زلزله گرد هم آورده و این کنفرانس بین‌المللی را تبدیل به یک رویداد علمی و فرهنگی به یادماندنی کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha