۱۱ آبان ۱۴۰۲، ۲۳:۳۱
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85279031
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گفتگوی معاون رییس جمهور آمریکا و دبیرکل سازمان ملل در خصوص غزه

تهران-ایرنا- کاملا هریس معاون رئیس‌جمهور آمریکا و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل روز پنجشنبه در خصوص کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه و همچنین نیاز فوری به افزایش چشمگیر این کمک‌ها به غزه گفتگو کردند.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا از تارنمای "کاخ سفید" در این بیانیه آمده است: هریس و گوترش در مورد اقدامات لازم برای اطمینان از کمک رسانی موثر سازمان‌های امدادی به غزه گفتگو کردند.

بیانیه کاخ سفید ادامه می‌دهد که این دو مقام همچنین در مورد جنگ اوکراین گفتگو کردند و هریس بر اهمیت ادامه حمایت از اوکراین تاکید کرد.

کاخ سفید افزود که هریس و گوترش در مورد وضعیت هائیتی و نیاز به حمایت بین المللی از ایجاد یک نیروی امنیتی در این کشور گفتگو کردند.

به گزارش ایرنا, آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل پیش از این طی سخنانی در کشور نپال خواستار برقراری آتش بس و توقف کابوس خونریزی در نوار غزه شده بود.

دبیرکل سازمان ملل متحد روز یکشنبه ضمن تکرار درخواستش برای برقراری آتش بس در نوار غزه و پایان دادن به کابوس خونریزی در سرزمین‌های اشغالی، هشدار داد که وضعیت در غزه به سرعت در حال بدتر شدن است.

گوترش که در کاتماندو پایتخت نپال به سر می‌برد، گفت: "وضعیت غزه ساعت به ساعت وخیم‌تر شده و ناامیدی این منطقه را فرا می‌گیرد. متاسفم که اسرائیل به جای توقف جنگ و رسیدگی به وضعیت غیرنظامیان، با حمایت جامعه بین المللی، عملیات نظامی خود را در غزه تشدید کرده است. "

وی با تاکید بر اینکه کشتار غیرنظامیان امری غیرقابل قبول است، افزود: جهان شاهد یک فاجعه انسانی است که در برابر چشمان همه ما رخ می‌دهد.

نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha